کد خبر: ۴۳۹۰۰
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
اگر کاربری بخواهد در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین عضو ایکس (توییتر سابق) شود، باید سالانه ۱ دلار هزینه بپردازد. به باور این شبکه اجتماعی، این رویکرد می‌تواند باعث کاهش بات‌ها شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اگر کاربری تنها به‌دنبال خواندن توییت‌ها (یا پست‌ها) باشد، هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

این طرح اشتراکی که بخشی از برنامه «Not A Bot» محسوب می‌شود، در این دو کشور به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است. به گفته ایکس، این برنامه می‌خواهد اسپم، دستکاری پلتفرم و فعالیت بات‌ها را در این شبکه اجتماعی کاهش دهد. علاوه‌‎براین، کاربران جدید نسخه وب ایکس در نیوزیلند و فیلیپین باید حساب خود را از طریق شماره تلفن تأیید کنند.

دریافت سالانه ۱ دلار هزینه از کاربران جدید ایکس

باید به این موضوع اشاره کنیم که این هزینه تنها از کاربرانی گرفته می‌شود که از طریق وب عضو شبکه اجتماعی ایکس می‌شوند و نه اپلیکیشن موبایل آن. درحال‌حاضر علت این موضوع روشن نیست و همچنین نمی‌دانیم چرا ایکس نیوزیلند و فیلیپین را برای شروع این طرح آزمایشی انتخاب کرده است. شاید بات‌ها در این کشورها فعالیت بیشتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند.

به گفته ایلان ماسک، مالک ایکس، خواندن توییت‌ها رایگان باقی می‌ماند، اما اگر به‌دنبال نوشتن پست باشید، باید سالانه ۱ دلار هزینه بپردازید. علاوه‌براین، در نسخه رایگان امکان ری‌توییت، پاسخ به توییت‌ها و لایک‌کردن آن‌ها وجود ندارد.

نوشتن در توییتر پولی می‌شود/ اجرای آزمایشی در فیلیپین و نیوزلند

ایلان ماسک می‌گوید این رویکرد به‌طور کامل جلوی بات‌ها را نمی‌گیرد، بااین‌حال دستکاری پلتفرم را ۱۰۰۰ برابر سخت‌تر می‌کند. با وجود چنین ادعایی، نمی‌دانیم مالک ایکس تنها به‌خاطر درآمدزایی چنین طرحی را معرفی کرده یا واقعاً به‌دنبال مقابله با فعالیت بات‌ها در این شبکه اجتماعی است.

باید به این موضوع اشاره کرد که این طرح با سرویس ایکس پریمیوم با حداقل هزینه ماهانه ۸ دلار متفاوت است و اگر این طرح جدید اجرایی شود، تمام کاربران جدید ایکس باید سالانه ۱ دلار هزینه بپردازند. این احتمال وجود دارد که ایلان ماسک در آینده این هزینه را برای کاربران کنونی این شبکه اجتماعی هم اعمال کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها