کد خبر: ۴۳۶۲۹
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
پهپاد باراکودا ساخت EADS (شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا) یک پهپاد با ارتفاع پرواز متوسط، دوربرد و کاملاً مستقل است که به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین اسپانیا و آلمان توسعه یافته است.

این پهپاد هم برای شناسایی هوایی و هم برای قابلیت های رزمی طراحی و ساخته شده است. باراکودا ۸.۲۵ متر طول دارد، طول بال آن ۷.۲۲ متر است و ۲،۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این پهپاد با استفاده از یک موتور توربوفن Pratt & Whitney JT15D استفاده می کند که ۱۴ کیلونیوتن (۳,۱۰۰ پوند) نیروی پیشرانه تولید می کند، به حداکثر سرعت ماخ ۰.۸۵ (۱,۰۳۵ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا می کند. این پهپاد تا سقف پرواز ۶,۱۰۰ متر کار می کند و برد آن ۲۰۰ کیلومتر است.

اگر چه جزئیات ساخت این پهپاد طبقه بندی شده اند، اما اطلاعات موجود نشان می دهد که باراکودا از ترکیبی از اجزای استاندارد و سیستم های سخت افزاری سفارشی ساخته شده است. بدنه این هواپیما از همان کامپوزیت فیبر کربنی استفاده شده در جنگنده یوروفایتر (ساخته شده توسط کنسرسیومی متشکل از چهار کشور انگلستان، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و شرکت های پیشرو هوافضا و دفاعی آن ها) ساخته شده است. باراکودا دارای طراحی منحصر به فردی است که تقریباً به طور کامل عاری از هیدرولیک (به جز ابزار فرود) است که تنها با محرک های الکترونیکی کار می کند.

باراکودا، پهپادی متفاوت که آلمان با همکاری اسپانیا ساخته/ عکس

اگرچه این پهپاد در جریان یک پرواز آزمایشی در سال ۲۰۰۶ سقوط کرد که آن را تقریباً به مدت دو سال زمینگیر کرد، اما از آن زمان تاکنون ده ها پرواز موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها