کد خبر: ۴۳۵۰۱
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با تاکید بر لزوم شناساندن هویت تهران قدیم به نسل جوان گفت: احیای خانه‌های تاریخی پایتخت در دستور کار شهرداری قرار دارد و رویداد هنری «ت مثل طهران» که در یکی از همین خانه‌ها در حال برگزاری است، هویت‌بخش تاریخ تهران قدیم است.

حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز (جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲) با همراهی احمد قیومی، فرماندار تهران، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی و برخی دیگر از مسئولان شهری با حضور در «خانه اتحادیه» در محله لاله‌زار از رویداد هنری «ت مثل طهران» بازدید کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این بازدید با اشاره به مرمت «خانه اتحادیه» توسط سازمان زیباسازی گفت: این خانه یکی از اماکن تاریخی تهران است که مدتی بدون استفاده و متروکه بود که به همت سازمان زیباسازی احیا شد.

نظری ادامه داد: با حضور هنرمندان قرار است در این خانه تاریخ قدیم تهران به نمایش گذاشته شود. به نوعی رویداد هنری «ت مثل طهران» هویت‌بخش تاریخ تهران قدیم است. 

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری تهران در نظر دارد این‌گونه خانه‌های تاریخی و قدیمی تهران را برای استفاده شهروندان مرمت و بازسازی کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در حاشیه این بازدید گفت: به مناسبت «هفته تهران» درهای «خانه اتحادیه» به روی مردم گشوده شد.

براساس اعلام اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، رضا صیادی افزود: در «خانه اتحادیه» نمونه‌ای کوچک از آداب و رسوم و حتی لباس‌ها و غذاها و همچنین بازارچه تهران قدیم به نمایش گذاشته شده است و شهروندان می‌توانند با حضور در این خانه قدیمی، سفر به تهران قدیم را تجربه کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها