کد خبر: ۴۳۳۳۳
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی وصل کردن آب و برق غزه را مشروط به آزادی اسرای این رژیم کرد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که تا زمان بازگشت اسرائیلی‌ها از نوار غزه آب و برق را وصل نمی‌کنیم و سوخت نیز به آن منطقه وارد نخواهیم کرد.

در حالی که حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه ادامه دارد، «اسرائیل کاتص» تاکید کرد که «هرگونه اقدام انسانی در غزه باید در مقابل اقدام انسانی باشد و ما نصیحت هیچ‌کس را نمی‌پذیریم».

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و قطع برق در غزه، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از زخمی‌ها شده و تمامی تخت‌ها پر شدند و در حال حاضر زخمی‌ها و بیماران روی زمین هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد، استمرار قطع برق، آب و سوخت غزه از سوی رژیم اشغالگر جان زخمی‌ها و بیماران را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای بهداشتی و زیست‌محیطی شدیدی شود.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، نبود برق خدمات مهم و نجات‌بخشی چون عمل‌های قلب و جراحی‌های داخلی و سزارین‌ها را لغو کرده و خدمات آزمایشگاهی و بانک خون نیز در ۵۸ آزمایشگاه متوقف شده و این در حالی است که به دلیل افزایش زخمی‌ها نیاز شدیدی به این خدمات وجود دارد. همچنین به دلیل قطع برق خدمات دیالیز برای ۱۱۰۰ بیمار دیالیزی از جمله ۳۸ کودک متوقف شده و جان آنها در خطر است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد، در نتیجه حملات هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۳۸ هزار فلسطینی آواره شدند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها