کد خبر: ۴۳۰۲۱
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
ایلان ماسک گفته است که برای بهبود زیبایی بصری ایکس، ازاین‌پس تیتر و مقدمه‌ی مقاله‌ها در این پلتفرم نمایش داده نمی‌شود.

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران اینترنت برای دنبال‌کردن اخبار و نشریات از شبکه‌ی اجتماعی ایکس استفاده می‌کنید، احتمالاً متوجه ظاهر منحصربه‌فرد پست‌ها در آن شده‌اید. این پلتفرم که در گذشته‌ای نه‌چندان دور با نام محبوب توییتر فعالیت می‌کرد، حالا فرایند حذف تیترها را آغاز کرده است.

حدوداً دو ماه پیش گفته شد که ایکس در پی اعمال تغییرات ظاهری گسترده است. در آن زمان، ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، اعلام کرده بود که ایده‌ی اصلی تغییرات را او مطرح کرده است و این تغییرات می‌توانند زیبایی بصری پلتفرم را بهبود بخشند.

خبرنگاران Engadget برای بررسی تغییرات، لینک یکی از مقاله‌های وب‌سایتشان را در ایکس پست کرده‌اند. طبق ادعای آن‌ها، قسمت تیتر و اخبار مرتبط با لینک ارسال‌شده در نسخه‌ی iOS حذف شده است؛ اما در نسخه‌ی تحت‌وب ایکس هنوز می‌توانید به بخش هدلاین و مطالب مرتبط دسترسی داشته باشید. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد در نسخه‌ی وب ایکس نیز تیترها ناپدید شده‌اند.

ویژگی هدلاین در توییتر

معرفی ویژگی جذاب هدلاین در سال ۲۰۱۳

طبق گزارش‌های منتشرشده، به‌نظر می‌رسد آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌هایی که تبلیغاتشان را در ایکس پخش می‌کردند، ویژگی جدید این شبکه‌ی اجتماعی را نمی‌پسندند؛ اما ایلان ماسک بدون توجه به این حاشیه‌ها و به‌منظور کاهش حجم پست‌ها و نمایش تعداد پست‌های بیشتر در قسمت تایم‌لاین، تغییرات جدید را اعمال کرده است. به‌طورکلی، ایلان ماسک بر این باور است که حذف تیتر می‌تواند از گیرافتادن کاربران در دام لینک‌های زرد جلوگیری کند.

بااین‌همه‌، ایلان ماسک هنوزهم ترجیح می‌دهد «زیبایی بصری» را به‌عنوان دلیل اصلی اعمال تغییرات اخیر معرفی کند؛ اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هدف نهایی او از این تغییرات، ترغیب و تشویق کاربران به پست‌کردن مطالب طولانی‌تر در ایکس است.

یکی از اولین اقدامات ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر و تغییر نام آن به ایکس، طراحی پلن‌های اشتراکی برای استفاده‌ی حداکثری از این پلتفرم بود. اکنون برای داشتن تیک آبی معروف ایکس، باید اشتراک بخرید. از دیگر مزایای اشتراک ایکس، کاهش محدودیت تعداد کاراکتر پست‌ها به ۲۵,۰۰۰ مورد است.

ایلان ماسک اخیراً در یکی از توییت‌هایش اعلام کرده بود که خبرنگاران برای داشتن آزادی‌عمل بیشتر و افزایش درآمدشان ازطریق انتشار اخبار باید محتوای مدنظر خود را مستقیماً در ایکس منتشر کنند. از این گذشته، ماسک علاقه‌ی زیادی به شهروندخبرنگاری و انتشار ویدئوهای زنده‌ی کاربران در ایکس دارد و تاکنون چندین‌بار کاربران این پلتفرم را به انجام این کار تشویق کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها