کد خبر: ۴۲۵۲۸
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
اسکیت بردهای تمام برقی تک چرخ که به دلیل توقف ناگهانی، منجر به مرگ ۴ نفر در دنیا شده بودند، با فراخوان شرکت سازنده به کارخانه بازگردانده می‌شود.

اسکیت‌بردهای برقی برند Onewheel به راکبان این وسیله هیجان‌انگیز صدمات زیاد و منجر به مرگی ایجاد کرده است و حالا ناظر ایالات متحده، کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده (CPSC) تمام ۳۰۰ هزار دستگاه فروخته شده در این کشور را با اشاره به خطر تصادفات که باعث صدمات جدی می‌شود، جمع‌آوری کرده است. شرکت فیوچر موشن که سازنده اسیکت بردهای تک چرخ است، گفت که این فراخوان برای همه مشتریان اعمال می‌شود، نه فقط مشتریان آمریکایی. سخنگوی دولت بریتانیا نیز به بی‌بی‌سی گفت که در صورت نیاز، تحقیقات را انجام خواهد داد و به سرعت در مسیر این فراخوان اقدام خواهد کرد.

در اطلاعیه شرکت فیوچر موشن آمده است که ۴ مورد مرگ و میر مربوط به Onewheels بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و همچنین جراحات قابل توجهی مانند آسیب مغزی، ضربه مغزی، فلج، شکستگی‌های بالای بدن، شکستگی‌های پایین تنه و آسیب رباط‌ها گزارش شده است. چهار کشته در نتیجه ضربه به سر بوده است و گزارش ها نشان می‌دهد که حداقل در ۳ مورد از این حوادث، راکب از کلاه ایمنی استفاده نکرده است. Future Motion و CPSC افراد را به پوشیدن تجهیزات محافظ در هنگام سواری مانند کلاه ایمنی و زانوبند تشویق می‌کنند.

بر اساس یک سند حقوقی که توسط این شرکت در ماه سپتامبر ارائه شد، این شرکت با ۳۱ شکایت در ایالات متحده از سوی افرادی مواجه است که مدعی هستند به دلیل توقف یا خاموش شدن غیرمنتظره Onewheel سقوط کرده‌اند.

سواری مرگ با اسکیت‌بردهای تمام برقی/ عکس

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها