کد خبر: ۴۲۲۴۰
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مقام وزارت دفاع بریتانیا ادعا کرد: اسناد روسیه درباره افزایش هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۴، نشان می‌دهد که مسکو برای ادامه جنگ در اوکراین تا «چند سال» دیگر آماده می‌شود.

وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود ادعا کرده است که اسنادی ظاهراً از وزارت دارایی روسیه به بیرون درز کرده و نشان می‌دهد هزینه‌های دفاعی این کشور قرار است در حدود ۳۰ درصد از کل هزینه‌های عمومی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

وزارت دفاع بریتانیا در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، اعلام کرده که وزارت دارایی روسیه بودجه دفاعی ۱۰.۸ تریلیون روبلی (۱۱۲ میلیارد دلاری) معادل حدود ۶ درصد تولید ناخالص داخلی و همچنین افزایشی ۶۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ را پیشنهاد می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: بسیار محتمل است که روسیه بتواند این سطح از هزینه‌های دفاعی را تا سال ۲۰۲۴ متحمل شود. اما این ارقام نشان می‌دهد که روسیه برای چندین سال جنگ در اوکراین آماده می‌شود.

وزارت دفاع بریتانیا در ایکس نوشت: این به دنبال اظهارات اخیر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه مبنی بر آمادگی او برای ادامه درگیری تا سال ۲۰۲۵ است.

 وزیر جدید دفاع انگلیس به تازگی در اقدامی که از نگاه ناظران می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین شود، به بهانه آموزش نظامی، نیرو به اوکراین اعزام می‌کند.

«مارجوری تیلور گرین» عضو کنگره آمریکا استقرار احتمالی سربازان انگلیسی در اوکراین را محکوم و تاکید کرد که چنین اقدامی به تشدید درگیری‌ها و در نهایت به جنگی جهانی تبدیل می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها