کد خبر: ۴۲۱۷۳
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
برنامه‌هایی برای چیزی که نوید می‌دهد دیدنی‌ترین جاذبه توریستی زیرزمینی لندن باشد، فاش شده‌است؛ تبدیل ۲۶۸ میلیون دلاری مجموعه‌ای از تونل‌های جنگ جهانی دوم به یک تجربه غوطه‌ورکننده درخشان.

تونل‌های مخفی سابق قرار است بازسازی شوند؛ تونل‌های تبادل کینگزوی، حدود ۴۰ متر زیر ایستگاه متروی Chancery Lane در هایه هولبورن، در دهه ۱۹۴۰ برای پناه دادن به لندنی‌ها از کمپین بمب‌گذاری رعد اسا در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد.

این آخرین باری بود که آنها برای عموم آزاد بودند. نقش بعدی آن‌ها در زمان جنگ با فضایی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع در دهه ۱۹۴۰ میلادی برای پناه دادن به لندنی‌ها ساخته شد. در طول جنگ سرد، این تونل‌ها به یک مرکز تلفن مخفی تبدیل شدند. در حال حاضر این سایت توسط یک اتحادیه خریداری شده و قرار است به موزه تبدیل شود.

بازگشایی تونل‌های مخفی جنگ جهانی دوم به زودی/ عکس

تاریخچه تونل‌ها، مقیاس آنها و موقعیت بین هولبورن لندن و میدان تاریخی میدان مایل، می‌تواند این تونل‌ها را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری لندن تبدیل کند. این برنامه سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون پوندی (۱۷۰.۵ میلیون دلار) در کار بازسازی و سپس ۸۰ میلیون پوند دیگر (۹۷ میلیون دلار) بسیار هزینه‌بر است.

بازگشایی تونل‌های مخفی جنگ جهانی دوم به زودی/ عکس

با معماران Wilkinson-Eyre، آنها مطمئناً یک تیم ستاره‌ای دارند که برای این پروژه‌های بسیار بلندپروازانه گرد هم آمده‌اند. بهترین جاذبه توریستی دائمی زیرزمینی لندن در حال حاضر اتاق‌های جنگ چرچیل است که در فاصله ۱۲ فوتی زیر سطح زمین و کسری از فضای ۸۰۰۰ متر مربعی اشغال شده توسط تونل‌های تبادل کینگزوی قرار دارد.

متروی لندن همچنین به صورت دوره‌ای تورهای لندن پنهان را برای کاوش در ایستگاه‌های مترو و تونل‌های متروکه شهر برگزار می‌کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها