کد خبر: ۴۱۰۲۵
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
بقایای جنگنده اف ۳۵ گمشده‌ای که از دیروز پس از اجکت خلبان مفقود شده بود، در کارولینای جنوبی پیدا شد و داستان جنگنده پنهان‌کار گمشده به سرانجام رسید.

جنگنده اف ۳۵ جدیدترین و مدرن‌ترین پرنده ارتش آمریکا است که تا کنون بارها دچار حادثه شده است. در تازه‌ترین نمونه پس از بروز ایرادی نامعلوم خلبان اجکت کرد و ترانسپاندر جنگنده نیز از کار افتاد که همین موضوع ردیابی آن را غیرممکن کرد. پس از اجکت خلبان، جنگنده اف ۳۵ با خلبان خودکار تا محل سقوط به پرواز ادامه داده بود.

حالا مقامات ارتش آمریکا اعلام کرده‌اند که بقایای این جنگنده نسل پنجم را پیدا کرده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در بیانیه ارتش آمریکا این جنگنده ۱۰۰ میلیون دلاری در «شمال شرقی پایگاه نظامی چارلستون» پیدا شده است.

بر اساس گزارش های رسانه های محلی دپارتمان منابع طبیعی کارولینای جنوبی بخشی از چهارراه بارتلز در شهرستان ویلیامزبورگ را به دلیل ارتباط آشکار با این حادثه مسدود کرده است. این مکان حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی پایگاه نظامی چارلستون است، که در یک روز گذشته نقطه کانونی تلاش برای جستجو بوده است.

همانطور که The War Zone قبلا گزارش داده بود، این احتمال که F-35B می تواند به پرواز در حالت زامبی بدون خلبان برای مدت طولانی ادامه دهد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها