کد خبر: ۴۰۶۸۰
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
زمان برگزاری "سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش" اعلام شد؛ در این مرحله یک هزار کاردمانگر و گفتار درمانگر برای مدارس استثنایی این وزارتخانه استخدام می‌شوند.

سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، مهر امسال برگزار می‌شود و در این مرحله یک هزار کاردمانگر و گفتار درمانگر برای مدارس استثنایی این وزارتخانه استخدام می‌شوند.

مدارس استثنایی ویژه ۷ گروه از دانش‌آموزان، ناشنوا، نابینا، کم‌توان ذهنی، معلول جسمی حرکتی، دانش‌آموزان دارای اختلالات رفتاری، دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری و دانش‌آموزان چند معلولیتی است.

به گفته حمید طریفی حسینی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، یکی از پیش‌نیازهای تعمیق یادگیری دانش‌آموزان استثنایی در مدارس، وجود نیروهای توانبخشی است. تعداد این نیروها در مدارس اندک است و بیشتر آنها در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

فرصت ثبت‌نام در سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تا ۳۱ شهریور است و این آزمون در روز ۲۰ یا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گفته طریفی حسینی، نتایج آزمون دو هفته بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و پس از آن پذیرفته‌شدگان تا سه برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه یا ارزیابی تکمیلی وارد می‌شوند که سهم ۶۰ درصدی در پذیرش داوطلبان دارد.

افراد با مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای کاردرمانی و گفتار درمانی و دانشجویان ترم آخر که حداکثر تا سه ماه بعد از آخرین روز ثبت‌نام در آزمون یعنی ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

سربازان نیز اگر خدمت سربازی آنها تا سه ماه بعد از ۳۱ شهریور به اتمام می‌رسد، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

پذیرفته‌شدگان نهایی، ۵ سال استخدام پیمانی می‌شوند و بعد از آن به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند همچنین بعد از قبولی نهایی در آزمون باید دوره یکساله آموزشی را همزمان با شروع کار خود در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.

قابل ذکر است، آموزش‌ و پرورش در دو آزمون استخدامی دیگر به جذب آموزگار برای مدارس ابتدایی و هنرآموز و دبیر برای دوره متوسطه دوم اقدام کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها