کد خبر: ۳۷۵
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی برای مصرف برق توسط صنایع اعمال نشده است.
به گزارش جدید پرس:

 «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مرجع رسمی اعمال محدودیت‌های برقی وزارت نیرو و شرکت توانیر است و اطلاع رسانی این دو مرکز مورد تایید است.

وی ادامه داد: براین اساس تاکنون هیچ اعمال محدودیت و مدیریت مصرفی برای برق صنایع ایجاد نشده است و در حال حاضر میزان تولید برق نسبت به میزان مصرف برتری دارد، بنابراین نیازی به اعمال محدودیت و مدیریت مصرف نیست.

سخنگوی صنعت برق گفت: ماه‌های گرم از خردادماه آغاز و تا آخر شهریور ادامه دارد که اگر نیاز به اعمال محدودیت در این بازه زمانی باشد، متناسب با شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: در این بازه زمانی اگر قرار بر اعمال محدودیت برای صنایع باشد اینکار با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خود صنایع انجام خواهد شد.

وی افزود: تلاش براین است که این اعمال محدودیت ها با در نظر گرفتن مشوق ها باشد و زمان تعطیلات صنایع برای اورهال به ایام گرم منتقل شود زیرا در این زمان نیاز مصرف برق کشور افزایش می یابد و با این عمل نیاز کشور تامین خواهد شد.

رجبی مشهدی  گفت: با توسعه و ارتقا نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق و همچنین مدیریت مصرف به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در تابستان کمترین میزان محدودیت را داشته باشیم.

روزگذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو، خاموشی های احتمالی در استان از روز شنبه سوم اردیبهشت و از بخش صنایع آغاز می شود و بعد از آن در حوزه های دیگر اعمال خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها