کد خبر: ۳۴۱۶۴
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از دایر شدن سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران برای اربعین خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

جاسم محمدی روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به دایر شدن سه بیمارستان صحرایی در شهر مهران، اظهار داشت: امکان ارائه خدمات روزانه به 250 نفر در مرکز فوریت‌های پزشکی مرز مهران نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: درمانگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهرام آباد، بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران کرمان و دانشگاه و همچنین بیمارستان صحرایی پدافند هوایی در بخش شرقی شهر مهران مستقر خواهند شد.

وی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 650 نیروی فوریت پزشکی کار خدمات‌رسانی را انجام خواهند داد، خاطرنشان کرد: 140 آمبولانس، 14 اتولانس، 18 موتورلانس و سه بالگرد هوایی نیز در سطح استان در 49 پایگاه مستقر خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران امکان ارائه خدمات به 250 نفر را در روز دارد ادامه داد: امکان افزایش خدمات به 400 نفر نیز برای این مرکز پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران 2 هزار و 200 مترمربع وسعت دارد، تصریح کرد: این مرکز در دو طبقه احداث شده است که خدمات درمانی سرپایی را به زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه به تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران گریزی زد و افزود: نیروها براساس برنامه‌ریزی دقیق چارت سازمانی که آماده شده در این مرکز حاضر و به زائران خدمات ارائه‌ دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تاکید بر آمادگی این دانشگاه جهت خدمات‌رسانی مطلوب به زوار گفت: با برنامه ریزی دقیق و رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته و همچنین تقویت نقاط مثبت تلاش خود را جهت خدمات‌رسانی مطلوب به زائران با تمام امکانات فراهم کرده ایم،تا زائران با کمترین مشکل در حوزه سلامت در مبادی ورودی و خروجی عبور و مرور کنند.
وی گفت: در ایام اربعین حسینی در سطح بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مصطفی خمینی و همچنین در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز بخش تروما و حوادث بیش از پیش فعال است.

 وی ادامه داد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته قرار است که بیش از 20 درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام حسین (ع) مهران اشغال نباشد و بیماران به مرکز استان ارجاع و انتقال داده شوند.

به گزارش تسنیم، مرز بین‌المللی مهران به واسطه نزدیکی مسافت و همچنین امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران اربعین است و پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال‌ بیش از 65 درصد زائران اربعین از مهران تردد کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها