کد خبر: ۳۳۵۷۴
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
رئیس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه تلاش برای تسهیل در تردد زائران اربعین در دوسوی مرز مهران و زرباطیه عراق ‌ادامه دارد، گفت: گیت‌های مرز مهران ‌به ۱۵۰ گیت افزایش یافت.
به گزارش جدید پرس:

سیدمجید میر‌احمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مرز مهران و پایانه زرباطیه عراق با اشاره به پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های اربعین در دو سوی مرز اظهار داشت: در دو سوی مرز ما شاهد تحولات خوبی در حوزه زیرساخت‌های اربعین هستیم؛ گیت‌های مرز زرباطه که قبلاً 70 گیت بود اکنون به 130 گیت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه درب‌های خروجی و ورودی مرز از سه درب به پنج درب افزایش داشته است، افزود: گیت‌های پایانه مرزی مهران هم آمار آن‌ها به 150 گیت رسیده است.

رئیس ستاد اربعین کشور ‌به انجام تحول در حوزه پارکینگ‌های خودرو در مهران اشاره کرد و ادامه داد: ‌پارکینگ‌های شخصی توسعه پیدا کرده و تا 180 هزار خودرو آمادگی پذیرش دارند پارکینگ شماره یک و دو اربعین محسور شده با دیوار‌های بتونی دوربین‌های مدار بسته و کلیه پیش‌بینی‌های حفاظتی برای خود رو‌ها انجام شده پایانه برکت کاملا وضعیت آن تغییر کرده و آسفالت شده و در محوطه آن سایبان و مه‌پاش و جت‌فن نصب شده است.

میراحمدی در ادامه از تعطیلی مرز تجاری با توجه به حجم تردد زوار در مسیر در سوم شهریور خبر داد و عنوان کرد: تمام کامیون‌های کالا منهای موکب‌داران تردد آن‌ها از سوم شهریور ماه تا هجدهم شهریور ممنوع است و تجار و بازرگانان می‌توانند دیگر مرز‌های کشور را برای صادرات کالای خود به عراق انتخاب کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها