کد خبر: ۳۴۰۷۰
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
وزیر ارتباطات تغییر مدیریت یا مالکیت پلتفرم‌های داخلی را حرف رسانه‌ها دانست و گفت «خیلی جدی نگیرید». به گفته زارع‌پور دولت تمام قد حامی کسب‌وکارهای بومی است چراکه آنان کشور را از حضور پلتفرم‌های آمریکایی اوبر، آمازون و ای‌بی بی‌نیاز کردند.
به گزارش جدید پرس:

«عیسی زارع‌پور»، هفته گذشته مبنی بر لزوم تغییر مدیریت و مالکیت برخی استارتاپ‌ها گفت: «قرار نیست هر مطلبی که در یک روزنامه منتشر شد، شما به عنوان اصل بگیرید و پیگیری کنید. یک نفر نظر شخصی خود را بیان کرده است. به هیچ وجه اظهار نظر افراد موضع دولت نیست. اگر چیزی نظر دولت باشد در مصوباتش یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود.»

او مالکین و نخبه‌هایی که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: «آنها ما را از حضور سکوهای خارجی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند، بی‌نیاز کردند. اگر سکوهای جابجایی مسافر که توسط جوانان خودمان توسعه پیدا کردند، نبود آن وقت اوبر آمریکایی در کشور ما فعالیت می‌کرد یا پلتفرم‌های خرید و فروش کالا نباشند، آمازون و ebay جای آنها را می‌گیرند.»

زارع‌پور با تأکید بر اینکه دولت تمام قد حامی کسب‌وکارهای بومی است، از کسب‌وکارها خواست پایبند به قوانین باشند تا دلیلی برای برخورد با آن‌ها به وجود نیاید: «این خواسته ما از اکوسیستم است که به قوانین پایبند باشند و حتی در رعایت قانون پیش قدم باشند، وظیفه ما هم این است حمایت کنیم.»

او بار دیگر در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها وجود ندارد، گفت: «این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود، خیلی جدی نگیرید.»

 برخی از استارتاپ‌ها را به عدم رعایت قانون متهم کرده و خواستار تغییر مالکیت آنها شده بود. زمزمه‌هایی در این رابطه به گوش می‌رسد، اما حال زارع‌پور این ادعا را تکذیب کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها