کد خبر: ۳۳۱۵۷
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
به گزارش جدید پرس:

علی سلاجقه ‌در جریان سفر یک روزه به ارومیه در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی  دریاچه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه اظهار کرد: مسئله این دریاچه یک‌ موضوع بین‌المللی است ولی متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.

  • وی با بیان اینکه مباحث سخت‌افزاری در راستای احیای دریاچه ارومیه به اتمام رسیده است، افزود: به فاز نرم‌‌افزاری رسیده‌ایم و باید به سمت طرح الگوی کشت پیشرفته در حوضه دریاچه پیش رفت.

سلاجقه با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز گفت: امیدواریم در پاییز با بارش خوب، وضعیت دریاچه ارومیه تغییر کند البته مدیریت آب‌های بارشی و موجود یکی از اولویت‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست‌ با درخواست از مردم در جهت همکاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به تزریق اعتبارات و گرفتن حق آبه دریاچه ارومیه نیاز است تا مردم حوضه آبریز نیز همکاری خوبی داشته باشند.

سلاجقه در بخش دیگری در خصوص وضعیت گونه‌های جانوری پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: از نگهداری و احیای گونه‌های مختلف حیات وحش در معرض انقراض حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم تا حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه در خطر انقراض باقی بماند.

سلاجقه ادامه داد: 24 پرنده میش مرغ در پارک ملی دریاچه ارومیه درحال زیست در معرض خطر هستند و در صورت بروز بیماری احتمال انقراض این نوع پرنده خاص نیز وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: محیط زیست در راستای حفظ و نگهداری و احیای این نوع پرنده باید کوشا باشد و از این اتفاق به صورت هوشمندانه جلوگیری کند و البته مردم‌ منطقه نیز همراه محیط بانان هستند.

بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه، بازدید از سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی، بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده، بازدید از کانال انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و شرکت در جلسه کارگروه استانی نجات ارومیه بخشی از برنامه‌های سفر یک روزه سلاجقه به آذربایجان‌غربی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها