کد خبر: ۳۳۱۴۱
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
در مسابقه جهانی سه‌گانه قهرمانی،‌۵۷ ورزشکار به دلیل شنا در آب‌های آلوده به اسهال خونی مبتلا شدند.
به گزارش جدید پرس:

این رقابت‌های سه‌گانه، هفته گذشته در ساندرلند بریتانیا برگزار شد که طی آن ورزشکارها باید در سه رشته ورزشی شنا، دوچرخه‌سواری و دو با یکدیگر رقابت می‌کردند. در این مسابقه حدود ۲۰۰۰ ورزشکار شرکت داشتند و در پایان مسابقه از میان آنها ۵۷ نفر به اسهال خونی مبتلا شده بودند.

به‌دلیل تعداد بالای ورزشکارهای بیمار، با وجود اینکه آنها در اوج آمادگی جسمانی قرار داشتند، متخصصان بهداشت محلی شروع به بررسی علت ابتلای آنها به اسهال خونی کردند. در بررسی نمونه آب ساحل روکر که این ورزشکاران در آن شنا کرده بودند، مقدار بسیار بالایی از باکتری ایی.کولی (E.coli) مشاهده کردند. البته هنوز مشخص نیست چرا این مقدار باکتری بیماری‌زا در آب وجود داشته است و کارشناسان آژانس امنیت بهداشت بریتانیا هنوز در حال بررسی آن هستند.

رقابت‌های سه‌گانه قهرمانی جهان، ۵۷ بیمار مبتلا به اسهال بر جا گذاشت

در حال حاضر دولت بریتانیا درباره خطرات شنا در آب‌های آزاد به ورزشکاران هشدار داده است. دولت در مقاله‌ای که منتشر کرده به شناگران هشدار داده که شنا در آب‌های آزاد ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی یا ناراحتی‌های معده را که در نهایت منجر به اسهال و/یا استفراغ می‌شوند افزایش دهد. در برخی از افراد حتی بیماری‌های عفونی چشم و گوش، مشکلات پوستی و تنفسی هم گزارش شده است و تمام ورزشکاران باید احتیاط کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها