کد خبر: ۳۲۸۹۶
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کارگاه‌های زیرزمینی کارتل های مواد مخدر، صدها وانت و کامیون را با ظاهر پسا آخرالزمانی تولید کرده اند. اربابان مواد مخدر، خودروهایی را که به آن هیولا (monstruos) می گویند با صفحات فولادی به ضخامت ۱۰ سانتیمتر و برجک‌هایی برای مسلسل‌هایشان مجهز می‌کنند تا با پلیس و گروه های رقیب مقابله کنند.
به گزارش جدید پرس:

این خودروهای زرهی کارتل های مواد مخدر که پلیس مکزیک به آنها تانک های مواد مخدر، کامیون های کرگدن یا به سادگی هیولا می گویند، اغلب با حروف اول کارتل تزیین شده اند.

این خودورها جدیدترین تجهیزات اضافه شده به زرادخانه‌های پیشرفته کارتل‌ها هستند که درگیری‌های خونین را ایجاد می‌کنند. نارکوهای آمریکای جنوبی حتی زیردریایی هایی تولید کرده اند که قادر به عبور از اقیانوس اطلس هستند.

تانک‌های دست‌ساز و رعب‌انگیز کارتل‌های مواد مخدر/ عکس

خودروهای زرهی کارتل های مواد مخدر یک دهه پیش، توسط کارتل خلیج و کارتل زتاس از معروف ترین باندهای جنایت کار، به کار گرفته شدند. از آن زمان، تجهیزات این گروها، در طراحی و تسلیحات پیچیده تر شده اند. برخی از هیولاها دارای صندلی های فرمان مانند کابین خلبان در جلوی وسیله نقلیه هستند. زره‌های این وسایل نقلیه، دارای سوراخ‌هایی هستند که می‌توان مسلسل‌ها را از داخل بیرون آورد و به سمت دشمنان شلیک کرد. بسیاری نیز دریچه ای شبیه به تانک دارند.

هکتور رومرو سانچز، کارشناس امنیتی فاش کرد که کارتل‌ها، برخی مکانیک‌های متخصص را ربوده اند و آنها را وادار کرده اند تا روی هیولاها در کارگاه‌های مخفی کار کنند. اگر تکنسین های ربوده شده، خوش شانس باشند، آزاد می شوند و زنده می مانند.

شورولت سیلورادو و فورد F-۱۵۰، محبوب‌ترین خودورهایی هستند که اغلب در ایالات متحده به سرقت می‌روند و برای هیولا شدن از مرز رد می کنند.

تانک‌های دست‌ساز و رعب‌انگیز کارتل‌های مواد مخدر/ عکس


در ماه ژوئن، نیروهای مسلح مکزیک، ۱۴ خودروی زرهی کارتل ها را، منهدم کردند. تعداد انبوه کامیون های هیولا که توسط مقامات توقیف شده اند، قدرت مالی کارتل ها را نشان می دهد. همچنین نشان دهنده اهمیتی است که وسایل نقلیه در مبارزه با باندهای مواد مخدر رقیب دارند. شاید به همین دلیل است که این اوباش، مشتاق نشان دادن سلاح های دست ساز خود هستند.

سایر سلاح‌های در اختیار ارتش‌های خصوصی مواد مخدر شامل راکت‌اندازهایی با قابلیت سرنگونی هلیکوپترهای نظامی و تفنگ‌های تک تیرانداز کالیبر ۵۰ با قدرت نفوذ در فولاد می شوند.

علیرغم ظاهر وحشتناک، این کامیون های هیولا در مبارزه واقعی ضعف های خود را نشان می دهند. خودروی های پوشیده شده از صفحات فولادی سنگین، به خصوص در جاده های شهری باریک، می توانند کند و غیر قابل انعطاف باشند و در بعضی مواقع فشار وارده باعث، خراب شدن این خودورهای زرهی می شود و گاهی ماموران شاهد رها شدن یک هیولای خراب شده کنار جاده هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها