کد خبر: ۳۲۶۶۵
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
رسانه‌های اوکراین از وقوع انفجارهایی در مناطق گسترده‌ای از این کشور خبر می‌دهند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدای انفجار در منطقه «خملنیتسکی» واقع در غرب اوکراین شنیده شده است.

رسانه‌های اوکراینی انفجار در مناطق کیفسکی، ژیتومیر و خملنیتسکی را تأیید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از منابع نیز از شلیک موشک فراصوت «کینژال» از سوی روسیه به تأسیسات اوکراین در این مناطق خبر می‌دهند.

این منابع آگاه در این باره احتمال دادند که هدف موشک‌های مافوق صوت «کینژال» ممکن است تاسیساتی در بخش‌های مرکزی و غربی اوکراین باشد.

به گزارش اِسکای نیوز، «یولییا مندل» (Iuliia Mendel) سخنگوی ولودیمیر رئیس جمهور اوکراین در توئیتر اعلام کرد: در حال حاضر حمله موشکی به مناطقی از کی یف، وینوتسیا، ژیتومیر، چرکاسی رخ داده است. اما هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین شنیده می‌شود.

به گزارش این رسانه، منابع خبری از وقوع انفجار و هشدار حمله هوایی در نقاط دیگر اوکراین خبر می‌دهند. اوکراین مدعی است که روسیه موشک‌های بالستیک و «کینژال» را به شهرهای این کشور شلیک می‌کند.

تا کنون اخبار تکمیلی در این باره از سوی وزارت دفاع روسیه رسانه‌ای نشده است.

این در حالیست که اندکی پس از آنکه وزارت دفاع روسیه از انهدام دو شهپاد اوکراین در نزدیکی پایگاه دریایی نوروسیسک خبر داد، منابع اطلاعاتی اوکراینی شب گذشته مدعی هدف قرار دادن کشتی جنگی روسی در نووروسیسک شدند.

این منابع ادعا کردند: کشتی روسی هدف قرار گرفته به شدت آسیب دیده است و قادر به انجام مأموریت جنگی خود نیست.

از سوی دیگر سخنگوی نیروی دریایی اوکراین نیز به الجزیره گفته بود: آسیب دیدن کشتی روسی را تأیید می‌کنیم. این کشتی آسیب دیده متعلق به ناوگان شمال روسیه بود. این کشتی برای مشارکت در محاصره اوکراین به بندر سیاه اعزام شده بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها