کد خبر: ۳۲۵۴۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
مدیر یکی از پارک‌های حیات‌وحش بریتانیا، پس از شنیدن اتهام‌هایی مبنی براینکه خرس آفتابی که در باغ‌وحش چین روی پاهای خود ایستاده بود، واقعی نبوده و مردی در لباس خرس بوده است، با نشان دادن یکی از این نوع خرس‌ها وارد این بحث شد.
به گزارش جدید پرس:

اگر این خبر این روزها را که در شبکه‌ اجتماعی توییتر حسابی داغ شده است، نشنیده و از دست داده‌اید، باید بگوییم، چند روز گذشته فردی که از باغ‌وحشی در چین دیدن کرده بود از نوعی خرس به نام «خرس آفتاب» فیلم گرفته، بر این باور بود، این خرس واقعی نبوده و مسلما فردی است که لباس خرس به تن کرده است. او تصاویر این خرس را در شبکه‌های اجتماعی به بحث گذاشت. با توجه به اندام نامتناسب و افتادگی شدید پوست خرس، هنگامی که ایستاده بود، بقیه مردم هم تقلبی بودن این خرس را تایید کردند. این شایعه وقتی مردم فیلمی از خرس دیدند که ایستاده بود و دستش را برای مردم تکان می‌داد قوت گرفت.

خرس باغ‌وحشی در چین واقعی بود یا انسانی در لباس خرس؟/ بریتانیایی‌ها هم وارد بحث شدند/ عکس

اما مدیر باغ‌وحش چین به‌شدت این شایعه را انکار کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد، این خرس ۱۰۰درصد واقعی است. تا اینکه امروز مدیر یکی از پارک‌های حیات‌وحش بریتانیا واقع در «هرت‌فوردشایر»، فیلمی از خرس آفتاب این پارک منتشر کرد و از زبان آن خرس که بازیگوشی می‌کرد گفت، «متاسفم ناامیدتان می‌کنم. من آدم نیستم. ظاهرا من را خوب نمی‌شناسید. من ۱۰۰درصد خرس هستم.»

این فیلم بریتانیایی، خرس آفتابی را نشان می‌داد که دقیقا مانند خرس آفتاب در باغ‌وحش چین روی دو پای خود می‌ایستاد و همانقدر پوستش شل و آویزان بود.

خرس باغ‌وحشی در چین واقعی بود یا انسانی در لباس خرس؟/ بریتانیایی‌ها هم وارد بحث شدند/ عکس

بنابه‌ گفته مدیر پارک هرت‌فوردشایر، این رفتار طبیعی این خرس‌هاست. آنها برای مشاهده بهتر اطراف خود یا استشمام بوی اجسامی که دور از آنها قرار دارند، روی دو پای خود، درست مانند انسان، می‌ایستند. این خرس‌ها حتی با استفاده ازآن بخش رنگی روی قفسه سینه‌شان، دشمنان‌شان را می‌ترسانند.

پوست خرس آفتاب به‌شدت شل و آویزان است که نوعی سیستم دفاعی این خرس محسوب می‌شود. این خرس با چنین پوستی به محض حمله دشمن از پشت سر می‌تواند به‌سرعت بچرخد و از خود دفاع ‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها