کد خبر: ۳۲۳۲۱
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
اشکودا، مهمان جدید بازار ایران بوده و قرار است با محصولات مختلف خود، در کشور حضور یابد.یکی از این محصولات، اسکالا و کامیک هستند که به تازگی توسط اشکودا فیس‌لیفت شدند.
به گزارش جدید پرس:

 مجموعه‌ای از تغییرات در داخل و خارج در اسکالا و کامیک به چشم می‌خورد.این هاچ‌بک و کراس‌اوور از پلت فرم MQB A0 گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کنند.

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

چراغ‌های جلوی بازطراحی‌شده با فناوری LED ماتریسی در کنار جلوپنجره و چراغ‌های عقب بهبود یافته حضور دارند.

در زیر کاپوت، تنها موتورهای TSI evo۲ را خواهید یافت؛زیرا هیچ پیشرانه TDI وجود ندارد و اشکودا این دو خودرو را با موتورهای دیزلی عرضه نخواهد کرد.این خیلی تعجب آور نیست زیرا خودروسازان با توجه به مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی در اتحادیه اروپا، به تدریج این نوع خودروها را از سبد محصولات خود حذف می‌کنند.

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

در نتیجه، این دو خودرو با پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر TSI با قدرت ۹۵ اسب‌بخار از طریق گیربکس پنج سرعته دستی، یا نسخه قوی‌تر با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار همراه با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک و دوکلاچه در دسترس خواهند بود.

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر TSI با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار هم قابل انتخاب است.موتور بزرگتر همچنین از فناوری غیرفعال کردن سیلندر برای صرفه جویی در مصرف سوخت، با خاموش کردن دو سیلندر در مواقعی که قدرت آنها ضروری نیست، سود می‌برد.

همان گیربکس‌های پیشرانه قبلی، این پیشرانه را یاری خواهند کرد.

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

اشکودا برای اسکالا، سیستم تعلیق جاده‌ای ناهموار را طراحی کرده است که فاصله را از زمین، ۱۵ میلی‌متر افزایش می‌دهد.هر دو خودرو را می‌توان با سیستم تعلیق اسپرت‌تر سفارش داد.

 

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

با ورود به داخل، هر دو خودرو مجهز به کنترل خودکار تهویه مطبوع و پنل اصلاح شده هستند.اشکودا از مواد بازیافتی بیشتری برای تودوزی و کفپوش استفاده می‌کند.مدل‌های فول آپشن مونت کارلو، دارای نورپردازی محیطی قابل تنظیم به‌صورت استاندارد، همراه با چندین ویژگی اسپرت مانند پشت سری‌های یکپارچه برای صندلی‌های جلو هستند که پشتیبانی جانبی بیشتری را ارائه می‌کنند.

طراحی کابین هر دو خودرو کاملا مانند هم هستند و پیدا کردن تفاوت، بسیار سخت است.

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

به عنوان استاندارد، خودروها اکنون دارای یک نمایشگر کیلومترشمار هشت اینچی هستند، اما می‌توانید آن را به ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی ارتقا دهید.در نسخه‌های ضعیف‌تر، اشکودا یک صفحه نمایش لمسی ۸.۲۵ اینچی را ارائه می‌دهد؛ درصورتی که می‌توانید سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر ۹.۲ اینچی را دریافت کنید.

این خودروهای اشکودا به زودی به بازار ایران می‌آیند/ عکس

در بخش ایمنی، حداکثر ۹ کیسه هوا در دسترس است.همچنین Crew Protect وجود دارد که در صورت تشخیص برخورد قریب الوقوع، تمام شیشه‌ها را به طور خودکار بسته و کمربندهای ایمنی جلو را محکم می‌کند.

اشکودا با ارائه سطوح Essence، Selection و Monte Carlo که با شش نوع طراحی، چند بسته تجهیزات و چندین گزینه جداگانه تکمیل شده است، ساختار تریم را به روز می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها