کد خبر: ۳۲۲۹۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
سندروم داون یک اختلال ژنتیکی نسبتا نادر است که توسط یک کروموزوم اضافی ایجاد می‌شود که در فرآیند لقاح به وجود می‌آید. این اختلال در انسان به راحتی قابل تشخیص است، چون ویژگی‌های فیزیکی متمایزی دارد و با اختلالات روانی جزئی همراه است. اما شاید ندانید حیوانات هم به سندروم داون مبتلا می‌شوند.
به گزارش جدید پرس:

کاناکو در اسارت و در پناهگاه کوماموتو به دنیا آورده شد و چند ویژگی عجیب را در خود پرورش داد که او را از شامپانزه های مختلف متمایز می‌کند. او در هفت سالگی دچار اختلال بینایی شد. علاوه بر این، او همچنین دندان های عجیبی دارد. آزمایش‌های در حال انجام بعداً نشان داد که کاناکو دارای سومین تکرار کروموزوم 22 است که تریزومی 22 نیز نامیده می‌شود. این ویژگی ها همگی منعکس کننده اختلال داون در افراد هستند.

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند/ عکس

بیماران مبتلا به اختلال داون برخی از بدشکلی‌های جمجمه-صورت را از خود بروز می‌دهند، به عنوان مثال، به طور کلی کاهش اندازه جمجمه، سطح سر، چین های اپی کانتال و دهان باز از ویژگی‌های این سندروم است. همچنین، شاید ذهن آسیب‌دیده‌ترین عضو در وضعیت داون باشد و می‌تواند دامنه‌ای از ناتوانی‌های ذهنی، مانند کمبود یادگیری و حافظه را ایجاد کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها