کد خبر: ۳۱۰۸۹
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی‌های آیفون اپل آمده و کاربران Android هم چشم به راه آن هستند؛ اما آیا اندروید 14 آن‌ها را به این خواسته می‌رساند؟
به گزارش جدید پرس:

حدود یک سال قبل، یکی از کارمندان عالی رتبه گوگل اعلام کرد که قابلیت ارتباط ماهواره ای در سال ۲۰۲۳ به سیستم عامل اندروید ۱۴ خواهد رسید و کاربران از طریق آن می‌توانند در مواقع اضطراری، پیامک بفرستند یا تماس تلفنی برقرار کنند.

اما حالا که اندروید ۱۴ در آستانه انتشار قرار دارد، به‌نظر می‌رسد گوگل از زمان‌بندی اولیه خود عقب مانده باشد. تحقیقات اخیر، نشان می‌دهند که این قابلیت فعلا آماده استفاده در ورژن جدید اندروید نیست.

ارتباط ماهواره ای اندروید 14

بدتر اینکه ارتباط ماهواره‌ای حتی هنوز برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو هم تایید نشده است؛ گوشی‌هایی که چند ماه دیگر وارد بازار خواهند شد. فقدان چنین قابلیتی در این گوشی‌ها، ناامیدی بزرگی برای کاربران گوگل و شکستی برای این کمپانی در مقابل رقیبی همچون اپل خواهد بود.

البته باز هم نباید وجود ارتباط ماهواره ای در اندروید ۱۴ را منتفی بدانیم؛ زیرا احتمال دارد که این قابلیت با انتشار یک آپدیت، همین امسال به این سیستم عامل برسد.

شاید بتوان گفت کج‌سلیقگی گوگل بوده که زودتر از موعد درباره این قابلیت صحبت کرد و انتظار علاقه‌مندان را بالا برد. باید چند ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم وعده‌ی این کمپانی، محقق خواهد شد یا خیر؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها