کد خبر: ۳۰۷۴۰
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
قیمت دلار دیروز وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد و امروز تا نیمه روز به نیمه کانال ۴۸ هزار تومان رسیده است. علت کاهش قیمت دلار چیست و قیمت تا کجا نزولی‌ می‌شود؟
به گزارش جدید پرس:

قیمت دلار در معاملات شب گذشته، کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. اما در ادامه معاملات روند کاهشی قیمت دلار ادامه‌دار بود.

قیمت دلار امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا قیمت دلار در همین محدوده می‌ماند و یا از این هم پایین‌تر می‌رود؟

پیش از این معامله‌گران بازار گفته بودند که مرز حمایتی دلار عدد ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان است و اگر دلار نتواند خود را بالای این مرز ثابت کند، قیمت دلار تا نیمه کانال ۴۸ هزار تومانی‌ می‌ریزد.

امروز این پیش‌بینی محقق شد. از هفته گذشته دلار در پله‌های پایین کانال ۴۹ هزار تومان در حال حرکت بود. اگرچه دلار چندین روز بالای‌ محدوده ۴۹ هزار تومان ماندگار شد اما نتوانست مرز روانی‌ اعلام شده را حفظ کند و دیروز بالاخره این مرز شکست‌ و دلار به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.
به نظر می رسد که کاهشی‌ها بالاخره بازار را دست گرفته‌اند و امید به کاهش قیمت‌ها در بازار قوت گرفته‌ است.

قیمت دلار در بازار چند معامله‌ می‌شود؟

اگرچه اثر کانال‌های اعلام قیمت دلار و سایت‌ها، قیمت دلار را ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بازار آزاد نشان می‌دهد که بازار هنوز در برابر کاهش قیمت مقاومت دارد و دلار امروز ۲۵ تیر ماه در بازار فردوسی‌ با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تا ۴۹ هزار تومان معامله می‌شود.

به عبارتی قیمت بازار از قیمت اعلامی سایت‌ها و کانال‌ها بیشتر است. این مساله در حالی است که تا قبل از این، کاهش قیمت‌ها ابتدا در بازار رخ می‌داد و بعد به رسانه‌ها می‌رسید. این مساله نشان می‌دهد بازار در برابر ورود دلار به کانال جدید مقاومت‌ کرده و هنوز افزایشی‌ها در تلاشند که قیمت دلار را در محدوده ۴۹ هزار تومان نگه دارند.

کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

حالا ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان مرز مقاومتی‌ جدید قیمت دلار است. اگر دلار بتواند خود را بالا این مرز نگه دارد احتمال افزایش قیمت دلار قوت می‌گیرد و باید منتظر باز دلار در دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان بود. اما اگر دلار مرز جدید را از دست بدهد، به کف کانال ۴۸ هزار تومان می‌رسد. مرز حمایتی بعدی‌، دلار ۴۷ هزار تومان است.

بسیاری معتقدند که اگر قیمت دلار به کانال ۴۷ هزار تومان برسد، ریزش شدیدی را در پیش دارد و حتی ممکن است دلار به زیر ۴۵ هزار تومان هم برود.

فعلا دلار برای کاهش بیشتر مقاومت کرده است. اما معامله‌گران معتقدند که اگر دلار به ۴۷ هزار تومان برسد، کار کاهشی‌ها بسیار ساده می‌شود و آنها می‌توانند به سادگی قیمت دلار را کاهش دهند و به ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان برسانند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها