کد خبر: ۳۰۵۲۹
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
یک کارشناس بازار مالی اعلام کرده که ممکن است قیمت دلار در صورت رسیدن اخبار مثبت اقتصادی و سیاسی تا ۴۳ هزار تومان هم برسد.
به گزارش جدید پرس:

روند کاهشی بازار، قیمت دلار را به کانال ۴۸ هزار تومان نزدیک کرده و حالا قیمت دلار به ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این رقم در حالی است که بازار امروز کار خود را با دلار ۴۹ هزار تومان شروع کرد.

دلار به کف کانال ۴۹ هزار تومان رسیده و انتظار می‌رود اگر این روند کاهشی ادامه داشته باشد، دلار یک پله کاهش پیدا کند و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شود. اما آیا قیمت دلار کاهشی است و وارد کانال‌های پایین تر هم می‌شود؟

در یک ماه گذشته قیمت دلار در محدوده ۴۹ و ۵۰ هزار تومان در نوسان بود و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در این ماه تمایل بیشتری برای حضور در کانال ۴۹ هزار تومان داشته و هر گاه که دلار وارد محدوده ۵۰ هزار تومانی شده، از این کانال خارج شده و یک پله پایین آمده است.

قیمت دلار امروز روند نوسانی محدودی دارد. معامله‌گران می‌گویند در صورتی که قیمت دلار بتواند خود را به بالای ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برساند، می‌توان به افزایش قیمت دلار امیدوار بود. اما اگر دلار بالای این مرز حمایتی ماندگار نشود، قطعا وارد کانال ۴۸ هزار تومان می‌شود. محدوده بعدی قیمت دلار در کانال جدید هم دلار ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. اگر دلار بالای این محدوده بماند، روند آن افزایشی است اما اگر این مرز را بشکند می‌توان به کاهش قیمت دلار امید داشت.

برخی از کارشناسان می‌گویند ممکن است روند کاهشی، قیمت دلار را به ۴۳ هزار تومان هم برساند. این تحلیل الیاس کردی است که اعلام کرده است. البته این کارشناس بازار مالی اعلام کرده که دلار فعلا برای مدتی در کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان می‌ماند و ظرف چند هفته آینده قیمت دلار تغییری نخواهد داشت. اما پس از آن ممکن است قیمت دلار در صورت رسیدن اخبار مثبت اقتصادی و سیاسی تا ۴۳ هزار تومان هم برسد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید «کانال فعلی از ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان حدودا تا ۵۱ و ۵۰۰ هزار تومان با کمینه و بیشینه حدود ۳۰۰ تومانی در این روند ساید پابرجاست. ما قیمت را در روند ساید می‌بینیم که اندکی بالا و پایین می‌رود اما در محدوده میانی خود، ۵۰ هزار تومان و ۴۹ هزار تومان، آرام می‌گیرد. اما اگر بخواهد بالاتر رود، احتمالا تا ۵۵ هزار تومان توانایی رشد داشته باشد.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها