کد خبر: ۳۰۶۵۲
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
اسپیس‌ایکس اخیراً بخش دیگری از سهام خود را به فروش رسانده است و حالا ارزش کلی این شرکت 150 میلیارد دلار برآورد می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

اسپیس ایکس، ارزشمندترین استارتاپ آمریکایی، حالا حدود 150 میلیارد دلار می‌ارزد. این شرکت اخیراً بخش دیگری از سهام خود را به قیمت 81 دلار به‌ازای هر سهم با ارزش کلی 750 میلیون دلار به فروش رسانده و حالا به یک استارتاپ بزرگ‌تر تبدیل شده است.

به گزارش CNBC، اسپیس ایکس در 7 ماه اخیر برای دومین‌بار دست به فروش سهام خود زده. این شرکت به‌تازگی 750 میلیون دلار سهم به قیمت واحد 81 دلاری را به فروش رسانده است تا مجموع ارزش آن به 150 میلیارد دلار برسد. این اطلاعات براساس نسخه‌ای از پیشنهاد خرید این شرکت به‌دست آمده که توسط مدیر ارشد مالی اسپیس ایکس نوشته شده و در اختیار CNBC قرار گرفته است.

این قیمت‌گذاری 81 دلاری از افزایش 5 درصدی قیمت سهام این شرکت نسبت به ارزش‌گذاری 77 دلاری قبلی خبر می‌دهد. پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی از تلاش این شرکت برای فروش سهام خبر داد و پیش‌بینی کرد که این اتفاق می‌تواند ارزش اسپیس ایکس را افزایش دهد.

اسپیس‌ایکس ارزشمندترین استارت‌آپ آمریکا شد!

اسپیس ایکس باارزش‌ترین استارتاپ آمریکایی است

این شرکت متعلق به ایلان ماسک، ارزشمندترین استارتاپ آمریکایی محسوب می‌شود و به «سنتیکورن» یا استارتاپ یونیکورن بالغ بر 100 میلیارد دلاری معروف است. اسپیس ایکس به‌عنوان یک شرکت خصوصی موظف به انتشار نتایج مالی خود نیست، اما گهگاه به سرمایه‌گذاران اجازه فروش سهام شرکت را می‌دهد.

این شرکت درحال‌حاضر پروژه‌های مختلفی ازجمله توسعه فضاپیمای استارشیپ را جلو می‌برد که قرار است از آن در مأموریت‌های سفر به ماه استفاده شود. پیش‌تر ناسا در قراردادی به ارزش 2.8 میلیارد دلاری، از این شرکت خواسته بود برای مأموریت آرتمیس به ماه، راکت استارشیپ را آماده کند.

راکت استارشیپ چند ماه پیش در اولین آزمایش پرواز مداری خود شکست خورد، اما اسپیس ایکس به اصلاح این راکت مشغول است تا در آینده نزدیک دوباره همین آزمایش را تکرار کند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها