کد خبر: ۳۰۵۶۲
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
نیروهای امنیتی ترکیه 33 تبعه خارجی در این کشور را به ظن عضویتشان در گروهک داعش بازداشت کردند.
به گزارش جدید پرس:

نیروهای امنیتی ترکیه صبح امروز (جمعه) ۳۳ تبعه خارجی در این کشور را در دو استان استانبول و مرسین به ظن عضویت در گروهک تروریستی داعش دستگیر کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم در استان مرسین، شش نفر را بازداشت کردند که گمان می‌رود عضو گروهک داعش باشند؛ آن‌ها همچنین به اقدام مسلحانه و ارتباط با تروریست‌های داعش در خارج از ترکیه متهم هستند.

اما در استانبول، این عملیات در سه منطقه مختلف صورت گرفت و ۲۸ تبعه خارجی دستگیر شدند. در محل زندگی این افراد دو تفنگ بدون مجوز حمل و تعدادی گلوله و همچنین مقادیری ارز خارجی یافت شده است.

در دوم تیر ماه نیز نیروهای امنیتی در استانبول فردی را دستگیر کردند که با توجه به اقلام یافت شده در خانه‌اش به نظر می‌رسید آماده انجام عملیات بزرگ تروریستی است.

در سوم خرداد نیز منابع امنیتی ترکیه از بازداشت ۱۲ تروریست داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک در استان‌های استانبول، قونیه و آنتالیا، خبر دادند. این افراد نام خود را گروه «التقوی» نهاده و دستورات لازم را از سران باقی مانده داعش در سوریه می‌گرفتند و اقدام به جمع‌آوری پول و جذب افراد برای داعش می‌کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های داعش به خصوص در استانبول خبر داده‌اند، شهری که طی سال‌های گذشته چندین بار شاهد عملیات‌های تروریستی بود که آخرین آن در ۲۲ آبان سال گذشته در خیابان استقلال در منطقه «بی‌اوغلو» رخ داد و دست کم شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها