کد خبر: ۳۰۵۳۴
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
عربستان سعودی از نصب ۷۵۰ هزار پنل خورشیدی به‌عنوان بخشی از فاز اول پروژه دریای سرخ خبر داد. این پنل‌ها قرار است انرژی موردنیاز پنج نیروگاه خورشیدی را تأمین کنند که درنهایت ۱۰۰ درصد نیروی لازم برای این اقامتگاه لوکس تفریحی را برطرف خواهد کرد.
به گزارش جدید پرس:

پروژه دریای سرخ که توسط شرکت Red Sea Global، تحت تملک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، مدیریت می‌شود، هدف توسعه یک مقصد گردشگری سازگار با محیط‌زیست را دنبال می‌کند. فاز اول این پروژه شامل ۱۶ هتل، خرده‌فروشی و مرکز تفریحی است که برق همه آن‌ها از طریق این ۷۵۰ هزار پنل خورشیدی تأمین خواهد شد.

یکی از این نیروگاه‌های خورشیدی در نزدیکی اقامتگاه Six Senses Southern Dunes ،The Red Sea واقع شده است. این اقامتگاه به‌زودی به اولین مجموعه در این پروژه تبدیل خواهد شد که تماماً از انرژی خورشیدی استفاده خواهد کرد.

بزرگ‌ترین باتری دنیا در پروژه دریای سرخ عربستان

از آن‌جایی که این پنل‌ها نمی‌توانند در شب برق تولید کنند، پروژه دریای سرخ در تدارک استفاده از بزرگ‌ترین باتری جهان است. این باتری احتمالاً ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۰۰ مگاوات‌ساعت برق را خواهد داشت تا مجموعه‌های مختلف این پروژه را از نیاز به شبکه‌های برق بیرونی بی‌نیاز کند.

در این پروژه حتی حمل‌ونقل گردشگران نیز از طریق انرژی خورشیدی تأمین خواهد شد. عربستان سعودی امیدوار است که به کمک این پروژه‌ها بتواند این کشور را به‌عنوان یکی از هاب‌های گردشگری و تجاری معرفی کند.

پروژه دریای سرخ یکی از اهداف اساسی عربستان در مسیر به حداقل‌رساندن تولید کربن تا سال ۲۰۶۰ است. این برنامه نشان خواهد داد که عربستان به‌عنوان یک کشور متکی بر اقتصاد نفتی، چگونه می‌تواند منبع درآمدهای خود را تغییر دهد و به سمت پروژه‌های سازگار با محیط‌زیست حرکت کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها