کد خبر: ۳۰۵۳۲
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
منابع خبری از اعتصاب هزاران نفر از بازیگران هالیوود در پی شکست مذاکرات اتحادیه صنفی آنها خبر دادند
به گزارش جدید پرس:

هزاران نفر از بازیگران هالیوود بعد از اینکه اتحادیه صنفی آنها و یک گروه تجاری نماینده استودیوهای اصلی این صنعت نتوانستند بر سر قراردادهای جدید به توافق برسند وارد اعتصاب شدند.

اعضای هیئت «اتحادیه بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA)» که حدود ۱۶۰ هزار هنرپیشه سینما و تلویزیون، روزنامه‌نگاران، شخصیت‌های رادیویی، خوانندگان و غیره را نمایندگی می‌کند به اتفاق آرا به اعتصاب رأی دادند.

این نخستین بار از سال ۱۹۸۰ است که هنرپیشه‌های تلویزیونی اعتصاب می‌کنند. در آن سال «رونالد ریگان» در حال مشغول تبلیغات انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید بود.

«فران دریشر»، رئیس اتحادیه صنفی SAG-AFTRA صبح پنجشنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری گفت: «اتفاقی که برای ما دارد می‌افتد در همه صنف‌های کاری در حال رخ داده است. کارفرماها دارند طمع و وال‌استریت را به اولویت خودشان تبدیل می‌کنند و نقش‌آفرینان اصلی که چرخ‌های این ماشین را می‌چرخانند از یاد برده‌اند.»

رسانه‌های آمریکا از جمله ان‌بی‌سی گزارش داده‌اند قراردادهای ده‌ها هزار نفر از اعضای SAG-AFTRA با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون نیمه شب چهارشنبه به پایان رسید.

اعضای این صنف، با توجه به ویژگی‌های اقتصادیِ خاصِ عصرِ رسانه‌های جاری و رشد بی‌قاعده فناوری‌های دیجیتال خواستار افزایش حقوق پایه خود و برخی حمایت‌ها در برابر هوش مصنوعی هستند. نویسندگان هالیوود نیز بر سر همین مسائل در حال اعتصاب هستند.

اتحادیه بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از چهار هفته چانه‌زنی، اتحادیه تجاری‌ای که نمایندگی شرکت‌های بزرگی مانند دیزنی، نتفلیکس و وارنر را بر عهده دارد تمایلی به رسیدن به یک توافق منصفانه ندارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها