کد خبر: ۳۰۳۴۷
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
توسعه اندروید 14 همچنان ادامه دارد و یکی از ویژگی‌های جدید آن بخشی است که نشان می‌دهد گوشی شما در چه سالی تولید شده است.
به گزارش جدید پرس:

گوگل همچنان مشغول توسعه اندروید 14 است و در جدیدترین بتای این سیستم‌عامل ویژگی کوچک اما جالب توجهی را به آن اضافه کرده است. این ویژگی نشان می‌دهد که گوشی شما در چه تاریخی تولید شده است.

به گزارش 9to5Google، گوگل در چهارمین بتای اندروید 14 توضیحاتی را به بخش تنظیمات سیستم‌عامل اضافه کرده است که سال ساخت دستگاه‌ها را نشان می‌دهد. این اطلاعات که تحت عنوان Manufactured Year ارائه شده، از مسیر Settings > About phone > Model قابل دستیابی است.

این ویژگی در نسخه فعلی فقط سال تولید دستگاه را نشان می‌دهد و اطلاعاتی پیرامون ماه یا روز تولید دستگاه را ارائه نمی‌کند. بااین‌حال، نمایش سال تولید هم می‌تواند برای کاربرانی که خواستار بررسی عمر دستگاه خود هستند، مفید باشد.

اندروید 14 نشان می‌دهد که گوشی شما در چه سالی ساخته شده است

اندروید 14، سال ساخت گوشی را به شما نشان خواهد داد!

این تاریخ روی کاغذ باید مربوط به سال واقعی ساخت گوشی یا تبلت شما باشد و احتمالاً ربطی به سال عرضه آن ندارد. «میشال رحمان» در توییتر می‌گوید این سال براساس سریال نامبر دستگاه به‌دست می‌آید که ظاهراً در زمان تولید مشخص می‌شود. درنتیجه، اگر دستگاه با فاصله بیشتری نسبت به زمان معرفی تولید شده باشد، باید بتوانید تاریخ ساخت آن را ببینید.

این ویژگی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای مثال، اگر به‌دنبال خرید یک گوشی دست‌دوم هستید، با این قابلیت می‌توانید ببینید که چقدر از تولید آن گذشته است. این قضیه حتی درزمینه بررسی عمر باتری هم می‌تواند مفید باشد و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

با توجه به اینکه اندروید 14 در پاییز امسال عرضه عمومی خواهد شد، هنوز چند ماه زمان باقی مانده است تا ویژگی‌های آن تغییر کند. درنتیجه این احتمال وجود دارد که این ویژگی را در نسخه نهایی این سیستم‌عامل نبینیم. اما حداقل از بیرون دلیلی برای حذف آن وجود ندارد. برای بررسی برخی از دیگر ویژگی‌های اندروید 14 می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها