کد خبر: ۳۰۲۶۷
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد قصد فروش دوچرخه خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه گفت دوچرخه خود را آگهی کردم و پس از دقایقی فردی خوش صحبت با بنده تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به درب منزل ما مراجعه کرد و پس از مشاهده‌ی دوچرخه و توافق نهایی شماره کارت بانکی ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش کالا را به همراه فاکتور خرید به وی دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

وی گفت: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت به این روش به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفا با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم شده اند که در نهایت به کلاهبرداری ختم شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه تعداد شکات این پرونده به بیش از ۵۰ نفر افزایش داشته است، افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این شیاد اینترنتی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متهم این پرونده در مجموع حدود هشت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها