کد خبر: ۲۹۹۹۳
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
:رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از مردم با ترفند درج آگهی جعلی استخدام در کمیته هشدار داد.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای سوءاستفاده از مال و اطلاعات مردم استفاده می‌کنند، گفت:‌یکی از این ترفندها کلاهبرداری با ترفند استخدام است و به تازگی نیز برخی از این افراد سودجو در پوشش استخدام در کمیته امداد اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده‌اند.

وی در توضیح شیوه کلاهبرداری این افراد گفت:‌ کلاه‌برداران سایبری با انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی در سایت‌های درج آگهی رایگان با عنوان استخدام در کمیته امداد امام خمینی (ره) نظر قربانیان را جلب کرده و از این طریق اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند. این افراد پس از دریافت اطلاعات کارجویان مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام و صدور کارت شرکت در آزمون دریافت کرده و دیگر از آنان خبری نخواهد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین برخی از این سودجویان کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند. همچنین سودجویان می‌توانند از اطلاعات بانکی و هویتی متقاضیان نیز سوءاستفاده کنند.

معظمی گودرزی گفت:‌افراد جویای کار باید توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود و از این رو لازم است که از اعتماد به تبلیغات جعلی و آگهی‌های منتشر شده در سایت‌ها و رسانه‌های غیررسمی و نامعتبر پرهیز کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها