کد خبر: ۳۰۱۴۵
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
برند امریکایی اودت قصد دارد با محصول ۹۰ هزار دلاری قدرتمندش، مشتریان هارلی‌دیویدسون را جذب کند و این برند را در بازی خودش شکست دهد.
به گزارش جدید پرس:

موتور V تویین یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های موتورسیکلت‌سازان آمریکایی در دهه‌های گذشته بوده است. از برند هارلی دیویدسون تا ایندیان و بوئل، همه علاقه خود را به این موتورها نشان داده‌اند. در نتیجه این محبوبیت خاص، موتورهای V تویین اشکال، رنگ‌ها، اندازه‌ها و برندهای متنوعی را تجربه کرده‌اند. «اودت موتورسایکلز» جدیدترین محصولش را با این نوع موتور ساخته و آن را «ولوس» نامیده است. از آنجا که اودت تجربه چندانی در برابر غول‌های موتورسیکلت‌سازی ندارد، محصولش را با قطعات باکیفیت و موتور بزرگ ۲۰۰۰ سی‌سی V تویین تا دندان مسلح کرده است.

رقیب ۹۰ هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور ۲ لیتری! / عکس

تنها با نگاهی کوتاه به ولوس می‌توان تفاوت آن را با سایر موتورسیکلت‌های مجهز به موتور V تویین دریافت. طراح این دستگاه، «کار لی»، از زبان طراحی تهاجمی و بیرون‌زده بهره برده است تا بتواند درعین نشان دادن اجزای داخلی، موتوری عضلانی را خلق کند. چراغ‌ها LED در یک فضای ساده قرار گرفته‌اند که سپس به باک سوخت با طراحی تیز و گوشه‌گوشه می‌رسد. سازنده در ساخت قطعات گوناگون ولوس توجه ویژه‌ای به جزئیات داشته است که می‌توان این مورد را در نگاهی نزدیک به سبک طراحی و هماهنگی بخش‌های مختلف این دستگاه درک کرد.

رقیب ۹۰ هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور ۲ لیتری! / عکس

صندلی این موتورسیکلت اسپرت و نسبتا کوچک است. جای پای راننده به نحوی طراحی شده است که حس سواری موتورهای مسابقه‌ای و تهاجم را القا کند. قدرت ولوس از یک واحد V تویین ۲۰۶۴ سی‌سی هواخنک تامین می‌شود که با نسبت سوخت به هوا ۱۱:۱ کارش را انجام می‌دهد. فناوری موتور به‌کاررفته رفته در اودت قدرت آن را به ۱۲۸ اسب بخار و گشتاورش را به ۲۱۰ نیوتن‌متر رسانده است. نکته حائز اهمیت در این موتور، دسترسی کامل راننده به تمام قدرت و گشتاور موجود پیش از رسیدن به دور ۳,۱۵۰rpm است که موجب خلق شتابی خارق‌العاده خواهد شد.

 

رقیب ۹۰ هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور ۲ لیتری! / عکس

قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی ویژه و اختصاصی به چرخ‌ها منتقل می‌شود که خود با کلاچ «رکلوس» همراه شده است. سازنده ولوس را به هیچ‌گونه سیستم کمک‌راننده و دستیار خاصی مجهز نکرده است پس برای سواری آن و خم شدن هنگام پیچیدن، کنترل مچ دست عاملی حیاتی و جدی خواهد بود.

رقیب ۹۰ هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور ۲ لیتری! / عکس

اودت موتورسیکلت ولوس را پیرامون شاسی یک موتور یخ‌نورد توسعه داده که با آلومینیوم گرید هواپیماسازی ساخته شده است. به لطف اندازه‌گیری‌های دقیق پایشگرهای سه‌بعدی که هرگونه وزن اضافه را حذف می‌کنند، موتور به‌شکلی کاملا بی‌نقص درون شاسی جا خورده است. سیستم فنربندی ولوس هم قابلیت تنظیمات مختلفی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم شامل ضربه‌گیرهای میلی‌متری «ریس تک USA» و مونوشاک‌های «ریس تگ G۳S» می‌شود. رینگ‌های ۱۷ اینچی BST تماما از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند و درون تایرهای مخصوص پیرلی روسو III قرار می‌گیرند.

رقیب ۹۰ هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور ۲ لیتری! / عکس

اودت ولوس با درنظر گرفتن تمام قطعات باکیفیت بالا، مواد اولیه ویژه و مهندسی دقیق قیمتی برابر ۸۹ هزار دلار دارد. هر سال تنها ۲۰ عدد از این موتورسیکلت به دست مشتریان خواهد رسید که با توجه به علاقه فردی‌اش شخصی‌سازی شده و به‌صورت دست‌ساز تولید خواهد شد. اودت به مشتریان خود امکان انتخاب چرخ‌های «روتوباکس»، نوع چرم و رنگ و … را نیز می‌دهد. مهندسان این مجموعه حتی امکان انتخاب از میان چهار حجم مختلف موتور را نیز برای خریداران فراهم کرده‌اند. درست است که ولوس قیمت یک خودروی کاملا اسپرت یا لوکس را دارد اما ویژگی‌های متحصربه‌فردش باعث توجیه شدن قیمتش خواهد شد. دیدگاه شما درباره اودت ولوس ۸۹ هزار دلاری چیست؟!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها