کد خبر: ۲۹۹۶۹
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
وزارت دفاع روسیه مدعی شد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد نیروهای هوایی ارتش روسیه در حملاتی دقیق انبار موشک‌های هیمارس ارتش اوکراین در منطقه «میخائیلوکا» در دونتسک را منهدم کردند.

همچنین سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه در منطقه نوووگریگورووکا در دونتسک موفق شد یک جنگنده سوخو-۲۷ اوکراینی را سرنگون کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش روسیه ۹ ضدحمله ارتش اوکراین در مناطق مختلف دفع و در این درگیری‌ها نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اول تیرماه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ ۴ ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن رژیم کی‌یف ۲۴۶ تانک از جمله ۱۳ تانک کشورهای غربی، ۵۹۵ واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و ۲۷۹ توپخانه میدانی منهدم شده است.

و همچنین گفت: ۴۲ سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و ۱۰ جنگنده تاکتیکی، ۴ بالگرد، و ۲۶۴ پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند. در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از ۱۳ هزار نظامی را نیز از دست داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها