کد خبر: ۲۹۹۶۶
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر در اظهارنظری از تمرکز شرکت‌ها ازجمله متا روی توسعه نسخه‌های کپی توییتر ابزار ناراحتی کرده است.
به گزارش جدید پرس:

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر دوباره به انتقاد از شبکه اجتماعی جدید متا موسوم به اینستاگرام تردز پرداخته و از عدم نوآوری توسط این شرکت گلایه کرده است. او می‌گوید مردم انتظارات سطح بالایی از پیشرفت فناوری دارند اما در عوض نسخه‌های کپی یک پلتفرم دیگر را دریافت می‌کنند.

متا پنجشنبه هفته پیش اپلیکیشن اینستاگرام تردز را عرضه کرد. حالا «اندی الن»، مدیرعامل شرکت Not Boring در توییتی با انتشار تصویر رقبای توییتر ازجمله تردز که شباهت زیادی به یکدیگر دارند، نوشت گویی فرصت بازتعریف شبکه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم. جک دورسی نیز در پاسخ به او اعلام کرد: «ما خودروی پرنده می‌خواستیم، اما در عوض 7 نسخه کپی از توییتر نصیبمان شد.»

دفاع جک دورسی از ساخت بلو اسکای و نوستر
در تصویری که در توییت اول منتشر شده، می‌توان توییتر، تردز، ماستودون و بلو اسکای را مشاهده کرد، اما تفاوت محسوسی بین این پلتفرم‌ها وجود دیده نمی‌شود. یکی از کاربران در پاسخ به جک دورسی مدعی شد که خود او دو تا از همین 7 کپی توییتر را ساخته است. دورسی پاسخ داد: «نه. بلو اسکای و نوستر

پروتکل‌هایی هستند که توییتر می‌تواند روی آن‌ها توسعه یابد. این‌ها می‌توانند برخی محدودیت‌ها و مشکلات را برطرف کنند. هدفشان رقابت نیست.»

 

او همچنین در پاسخ به یک کاربر دیگر که به توسعه بلو اسکای توسط دورسی ایراد گرفته بود، دوباره تأکید کرد: «[بلو اسکای] پروتکلی است که هر کسی می‌تواند سرویس خود را روی آن توسعه دهد. [بلو اسکای] کپی نیست.»

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر نیز با یک ایموجی خنده به توییت دورسی واکنش نشان داد. این دو نفر در روزهای گذشته نیز نسبت به سیاست‌های حریم خصوصی اطلاعات کاربران در تردز واکنش نشان داده و از رقیب خود انتقاد کرده بودند.

وکیل ماسک همچنین به‌تازگی در نامه‌ای حقوقی به مارک زاکربرگ از این شرکت خواست تا به سوءاستفاده از اسرار توییتر پایان بدهد و دست از کپی‌کاری بردارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها