کد خبر: ۲۹۸۶۲
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
در پی نشر یک مکتوب در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در کشور ممنوع شده است، وزارت امر ‌به معروف و نهی از منکر این موضوع را تائید کرده و می‌گوید که به شهرداری کابل هدایت داده شده تا بر بنیاد دستور شفاهی رهبر امارت اسلامی، جواز فعالیت آرایشگاه‌های زنانه را لغو کند.
به گزارش جدید پرس:

محمد صادق عاکف، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر به طلوع نیوز گفته است که بر بنیاد دستور شفاهی رهبر امارت اسلامی، فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در کابل و ولایات دیگر کشور منع شده است.

او افزوده که به شهرداری کابل و دیگر شهرداری‌های ولایات کشور هدایت داده شده است تا بر بنیاد دستور شفاهی رهبر امارت اسلامی، جواز فعالیت آرایشگاه‌های زنانه را لغو کنند.

ذکیه، یکی از آرایشگران در صحبت با آوا گفت که من تنها نان‌آور خانواده خود هستم، زیرا شوهرم در یک حمله تروریستی گروه داعش به شهادت رسیده است، با از دست دادن کار خود فرزندانم گرسنه خواهند ماند.

او افزود: اکنون که امارت اسلامی تصمیم بر بستن آرایشگاه‌ها گرفته است، باید زمینه کار دیگر را برای زنان آرایشگر فراهم کند، تا آنان بتوانند زندگی خود را پیش ببرند.

همچنان شکیلا، یکی دیگر از آرایشگران نیز در صحبت با آوا گفت که اکثر مردهای خانواده‌ها بیکارند و توانایی پیشبرد زندگی را به تنهایی ندارند، اگر آرایشگاه‌ها بسته شود، تعداد زیادی از مردم گرسنه خواهند ماند.

او خاطر نشان ساخت که زنان حق دارند مانند مردان در جامعه کار کنند و یک لقمه نان حلال را از راه کسب و کارشان بدست بیاورند، از این جهت نباید امارت اسلامی بصورت کل کار آرایشگری را ممنوع کند بلکه باید در فکر یک راهکار باشد.

این در حالی است که زنان از کار در موسسات خارجی و غیردولتی و همچنان در دفترهای سازمان ملل متحد نیز منع شده‌اند. حکومت سرپرست اعلام کرده است که زنان تا امر ثانی از کار منع شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها