کد خبر: ۲۹۷۱۶
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
ظرف روزهای گذشته، برخی رسانه های معتبر داخلی با انتشار گزارش هایی مبنی بر بهبود وضعیت منابع سفره های زیرزمینی کشور و تکذیب شرایط تنش و بحران آبی در شماری از دشت های ایران، به مقابله با جریان اضطراب آفرین رسانه های خارجی برخاسته اند که شاید دفاع آنها از جنس دوستی خاله خرسه و دقیقاً در راستای خواست دشمن برای ضربه به کشور باشد.
به گزارش جدید پرس:

ضرورت این موضوع که نباید با بزرگنمایی شرایط خشکسالی، امنیت روانی مردم را به مخاطره انداخت و حس امیدواری به آینده را در کشور تضعیف کرد، بر کسی پوشیده نیست، اما انکار واقعیت کم آبی و روند نزولی ذخایر زیرزمینی هم افکارعمومی را نسبت به توصیه های صرفه جویی در مصرف آب دچار تردید می کند.

بدیهی است خشکسالی اخیر بسیاری از منابع آبی کشور را با تهدید جدی روبرو کرده و تداوم اضافه برداشت از سفره های زیرزمینی در کنار مصرف بی رویه آب، تنش فعلی خشکسالی را به یک بحران فراگیر و غیرقابل کنترل مُبدّل می کند.

در چنین شرایط حساسی سخن گفتن از حقیقت توطئه دشمن با انکار واقعیت مشکلات داخلی تفاوت دارد. مبارزه با یأس آفرینی رسانه های معاند نیازمند بصیرت عمومی است و نمی توان با سادلوحی و تکذیب واقعیت به جنگ دشمن رفت. آگاهی بخشی به مردم در مورد واقعیت خشکسالی و آماده سازی آنها برای مقابله با تبعات این وضعیت بهترین شیوه خنثی کردن توطئه ناامیدی ملی است.

تغییرات اقلیمی اخیر که روند دیرینه خشکسالی ایران را تشدید و سرعت کاهش منابع آبی را تسریع کرده است، زندگی مردم را در صورت عدم سازگاری با شرایط جدید و مقاومت در برابراصلاح الگوی مصرف آب با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد و امنیت ملی را به مخاطره می اندازد. این همان شرایطی است که دشمنان ملت برای دستیابی به آن توطئه چینی می کنند و مسلماً از آگاهی بخشی به مردم برای بسیج و مشارکت عمومی دربرابر تبعات خشکسالی بیمناکند.

یقیناً در این نبرد رسانه ای، با انتشار مطالب غیرواقعی نمی توان به جنگ دروغ پراکنی دشمن رفت.

باید بپذیریم بهترین پدافند غیرعامل در برابر رفتارهای مأیوس کننده رسانه های خارجی و مناسب ترین دفاع ملی برای مقابله با ترویج ناامنی در شرایط خشکسالی، انعکاس واقعیت کم آبی و ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف آب است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها