کد خبر: ۲۹۰۲۱
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
اگر تصور می‌کردید فقط و فقط کسب و کارهای حوزه دیجیتال توسط هوش مصنوعی تهدید می‌شدند، بهتر است بدانید حتی ناخن کارها و آرایشگرها هم از خطر هوش مصنوعی در امان نیستند!
به گزارش جدید پرس:

چند ماهی است که بسیاری از مشاغل توسط هوش مصنوعی تهدید می‌شوند. پیش از هر چیز آینده نویسندگان و کارشناسان محتوا تهدید شد و سپس نوبت به برنامه‌نویس‌ها طراحان، دیزاینرها و … رسید. قطار بی‌رحم هوش مصنوعی سریع‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم در حال حرکت است و حالا با یک ربات همراه شده تا کسب و کار ناخن کارها را هم کساد کند.

این ربات با هوش مصنوعی، فقط در ده دقیقه و با هزینه ۵۰۰ هزار تومان کار یک ناخن کار را انجام می‌دهد!

تیتری که در بالا خواندید کاملا واقعی است و این ربات جذاب اما ترسناک برای ناخن کارها، می‌تواند با سرعت باورنکردنی و هزینه به شدت پایینش، به بزرگ‌ترین رقیب تمام ناخن کارها تبدیل شود.

آن طور که کلاک‌ورک، شرکت سازنده این ربات اعلام کرده است، ربات قدرتمند آن‌ها می‌تواند کار زنان را راحت‌تر از همیشه کند. به طور معمول هر زن ۳۱۲۰ دقیقه را صرف کاشت ناخن، ژل یا لمینت ناخن خود می‌کند. هدف این شرکت و ربات قدرتمندش این است که پروسه کاشت ناخن و مانیکور را کوتاه‌تر کند و هزینه‌ها را کمتر کند.

هوش مصنوعی، جای ناخن‌کارها و آرایشگرها را هم می‌گیرد/ عکس

مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که قصد آن‌ها این است که به کاربران آرامش بدهند و به آن‌ها در مدیریتشان در زمان کمک کنند. هر چند محصول این شرکت می‌تواند به سالن‌ها کمک کنند تا هزینه‌های خود را پایین‌تر بیاورند اما در بلندمدت می‌تواند باعث بیکار شدن ناخن‌کارها شود.

اولین سالن آرایشی مجهز به این ربات که از هوش مصنوعی بهره می‌برد در سانفرانسیسکو افتتاح شده و مردم می‌توانند برای مانیکور ناخن سراغ این سالن بروند و با هزینه پایین‌تر، توسط یک ربات به هدف خود برسند.

در حال حاضر هزینه این سالن ناخن اتوماتیک و ربات مجهز به هوش مصنوعی، تنها ۷.۹۹ دلار است. اما احتمالا در آینده و پس از بیکار کردن ناخن‌کارهای واقعی، شاهد افزایش قیمت ربات ناخن‌کار باشیم!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها