کد خبر: ۲۸۵۱۹
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
وزیر ارتباطات عراق در نشستی با نمایندگان شرکت بین المللی «اسپیس ایکس» در خصوص پروژه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای گفت و گو کرد.
به گزارش جدید پرس:

هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق شب گذشته در نشستی از طریق ویدیو کنفرانس، با حضور کادر فنی این وزارتخانه و تشکل های آن، با نمایندگان شرکت بین المللی «اسپیس ایکس» در خصوص پروژه ارائه خدمات اینترنتی فضایی رایزنی کرد.

 در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در این نشست، توضیحاتی از سوی شرکت اسپیس ایکس در مورد پروژه مذکور و خدمات آن در عراق ارائه شد.

الیاسری درباره برخی از موضوعات مهم به ویژه جنبه امنیتی پروژه با نمایندگان این شرکت گفت و گو و تاکید کرد که مدیریت، هدایت و کنترل پروژه به طور انحصاری در اختیار وزارت ارتباطات عراق است.

همچنین امکان کاهش قیمت سامانه خریداری شده توسط کاربر و قیمت اشتراک تا حد زیادی نسبت به سایر کشورهایی که این سرویس را راه اندازی کرده اند، در این نشست بررسی شد.

الیاسری بر استانداردهای دقیق کیفیت و سرعت خدمات اینترنت که با شرکت ارائه دهنده خدمات تعیین شده است، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که وزارتخانه اش فروش مستقیم این سرویس به شهروندان را ترجیح می دهد و از سیستم واسطه گری اجتناب می کند.

گفتنی است که این سامانه برای نصب نیازی به مراحل فنی ندارد و شهروندان عراقی می توانند به محض دریافت سرویس، اینترنت را مستقیماً از ماهواره دریافت کنند.

از سوی دیگر نمایندگان این شرکت تمایل خود را برای همکاری با وزارت ارتباطات عراق و عقد قرارداد با این وزارتخانه در این زمینه اعلام کردند و قرار شد با مسئولان این وزارتخانه دیداری حضوری برگزار شود تا در مورد جزئیات دقیق این پروژه صحبت شود.

وزارت ارتباطات عراق هفته گذشته گفت که با هدف ارائه بهترین خدمات به شهروندان و با توجه به زمان بر بودن توزیع اینترنت فیبر نوری و با هدف متنوع سازی ارائه خدمات اینترنت برای افزایش رقابت و کاهش قیمت ها، با آغاز اقدامات برای عقد قرارداد برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای برای نخستین بار در عراق موافقت کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها