کد خبر: ۲۸۱۸۲
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مرد شرور پس از قتل مدیر آژانس هواپیمایی قصد فرار داشت اما وقتی خود را در محاصره پلیس دید، خانواده همسایه را گروگان گرفت.
به گزارش جدید پرس:

ظهر بیست و سوم اردیبهشت‌ماه به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی جوان در درگیری به قتل رسیده است. با حضور تیم تحقیق در محل درگیری معلوم شد که مقتول توسط چند مرد شرور کشته شده است.

یکی از شاهدان، به مأموران گفت: مقتول به همراه برادر و یکی از دوستانش در مقابل ساختمان‌شان با همسایه‌ها جر و بحث می‌کردند. در این بین ۳مرد که از اشرار محل بودند به سمت آنها رفتند و گفتند که چرا سر و صدا راه انداخته‌اند؟ مردان شرور می‌گفتند که فقط آنها در این محل اجازه دعوا دارند و با این ادعای عجیب با مقتول و بقیه درگیر شدند. آنها با قمه و شمشیر به مقتول، برادر و دوستش حمله و آنها را زخمی کردند. پس از آن هر ۳نفر به بیمارستان انتقال یافتند که ساعتی بعد شنیدیم یکی از مجروحان جانش را از دست داده است.

با این اطلاعات مأموران راهی بیمارستان شدند. برادر مقتول که در این درگیری زخمی شده بود، گفت: برادرم مدیر آژانس هواپیمایی بود و به هیچ عنوان اهل دعوا و درگیری نبود. او از مدتی قبل با یکی از همسایه‌ها دچار اختلاف شده بود. آنها هم خانه و هم انباری و پارکینگ را به افراد مختلف اجاره می‌دادند. همین موضوع موجب شده بود که افراد غریبه و ناشناس مرتب به ساختمان تردد داشته باشند. برادرم نسبت به این موضوع معترض بود و می‌گفت رفت‌وآمد افراد غریبه امنیت ساختمان را به خطر می‌اندازد. روز حادثه برادرم با مرد همسایه بر سر این مسئله جرو بحث می‌کرد که فرد موتورسواری از آنجا رد شد و فریاد زد کسی حق ندارد در محل دعوا کند جز خودش و دوستانش. بعد با دو نفر از دوستانش با چاقو و قمه به جان ما افتادند که این اتفاق منجر به قتل دردناک برادرم شد.

فرار از پشت‌بام

ماموران با اطلاعاتی که به‌دست آورده بودند، موفق شدند دو نفر از اشرار را دستگیر کنند. آنها در ادامه به سراغ سومین متهم که ضارب اصلی بود رفتند و با حکم قضایی قدم در خانه وی گذاشتند. این مرد اما پس از درگیری مرگبار ‌وسایل خود را برداشته و خانه را خالی کرده بود. مأموران حتی سراغش را از همسایه‌ها گرفتند اما کسی از او خبر نداشت.

با این حال دقایقی بعد از اینکه مأموران خانه متهم را ترک کردند، یکی از همسایه‌ها با پلیس تماس گرفت و گفت متهم به قتل وارد خانه آنها شده و با قمه دست به گروگانگیری زده است.

وی توضیح داد: وقتی مأموران به قصد دستگیری سعید(متهم به قتل) وارد خانه‌اش شدند او از طریق بالکن خودش را به خانه ما رساند و با قمه من و اعضای دیگر خانواده‌ام را گروگان گرفت و تهدید کرد که اگر حرفی بزنیم جان‌مان را می‌گیرد. وقتی پلیس در خانه ما را زد، از ترس‌مان گفتیم که اطلاعی از سعید نداریم. پس از آنکه مأموران رفتند، سعید خانه ما را ترک و از طریق پشت‌بام فرار کرد.

پایان فرار

یافته‌های کارآگاهان جنایی حکایت از این داشت که متهم به قتل فراری از اشرار سابقه دار بوده و بارها به جرم شرارت و درگیری دستگیر و روانه زندان شده بود. وی به اتهام کلاهبرداری نیز تحت تعقیب پلیس یکی از شهرهای شمال‌غربی کشور بود. دو همدست وی که بازداشت شده بودند نیز بارها به جرم شرارت و درگیری دستگیر و روانه زندان شده بودند و یکی از آنها آخرین بار ۷سال در زندان بود.

هردو متهم دستگیر شده مدعی بودند که سعید (متهم فراری) قاتل اصلی است. تصاویر دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاهدان هم این موضوع را تأیید می‌کرد. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سعید ادامه داشت، چند روز قبل فردی با پلیس تماس گرفت و گفت قاتل فراری را به‌صورت اتفاقی در یکی از خیابان‌های مرکز تهران دیده است. همین کافی بود تا مأموران راهی آنجا شده و او را دستگیر کنند.

اگرچه همه شواهد علیه سعید بود اما او پس از انتقال به دادسرای جنایی، منکر قتل عمدی شد. وی گروگانگیری و نزاع را قبول داشت اما می‌گفت دو همدستش با قمه به مقتول ضربه زده‌اند. حتی وقتی مأموران فیلم درگیری مرگبار به وی نشان دادند، سکوت کرد و حرفی نزد. در این شرایط سعید و همدستانش همچنان در بازداشت هستند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها