کد خبر: ۲۷۸۰۱
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
۳ باشگاه ایرانی پس از استعلام روز گذشته از AFC تاکنون فرم‌ها و مدارک خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تکمیل کرده یا در حال نهایی کردن این کار هستند.
به گزارش جدید پرس:

AFC در ماه‌های اخیر با ارسال نامه‌هایی به فدراسیون فوتبال درخواست کرده از باشگاه‌های ایرانی که قرار است فصل آینده در لیگ قهرمانان شرکت کند بخواهد تا ۲۵ خرداد اطلاعاتی مثل وضعیت لوکس نور استادیوم، رنگ پیراهن و برخی جزئیات باشگاه را به کنفدراسیون ارسال کنند.

این در شرایطی است که مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون امروز عنوان کرد: پس از استعلام روز گذشته، کارشناسان این کنفدراسیون اعلام کردند با توجه به تغییر در زمانبندی اجرای لیگ قهرمانان از زمستان- پاییز به تابستان- بهار که امسال اتفاق افتاده است این لیست اواسط تیرماه اعلام خواهد شد و باشگاه‌ها فعلاً می توانند بر اساس نتایج مجوز باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان ثبت نام کنند و اگر نیاز باشد تغییرات بعدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد. بر همین اساس مدارک کلیه باشگاههای ایرانی ظرف امروز و فردا از طریق سازمان لیگ و روابط بین الملل فدراسیون ارسال خواهد شد. 

هرچند ای موضوع نگرانی‌هایی را در خصوص شرایط ۴ تیم پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و نساجی برای حضور در لیگ قهرمانان ایجاد کرده است. طبق پیگیری‌ها یکی از دلایل تاخیر در ارسال نامه AFC به باشگاه‌ها این بود که جام حذفی فوتبال کشورمان در تاریخ ۱۰ خرداد به اتمام رسیده و از طرفی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای نیز پس از این تاریخ نظر خود را در مورد باشگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز شده‌اند اعلام کرد. 

در نامه AFC به فدراسیون قید شده اگر یکی از فرم‌ها یا مدارک به صورت ناقص ارائه شده یا تا پیش از مهلت تعیین شده به کنفدراسیون ارائه نشود، انجام کارهای ورودی تیم‌های زیر نظر فدراسیون پذیرفته نخواهد شد.

برهمین اساس مدیران ۴ باشگاه از روز گذشته تلاش‌های خود را برای ارسال مدارک به AFC و تکمیل حدود ۵۰ صفحه فرم آغاز کردند و طبق آخرین پیگیری‌ها باشگاه تراکتور ساعاتی قبل این کار را به صورت کامل انجام داده و سپاهان نیز روز گذشته فرم‌هایش را تکمیل و تحویل داد. نساجی نیز بخش بزرگی از فرم‌های خود را تکمیل کرده است. البته قائمشهری‌ها تا پیش از پایان مهلت قطعا تمام اقدامات لازم را انجام خواهند داد. به نظر می‌رسد از بین نمایندگان ایران تاکنون فقط پرسپولیس این روند را کامل انجام نداده و فرم‌هایش را تکمیل نکرده است.

این فرم‌ها پس از امضای الکترونیکی هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون به AFC ارسال خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها