کد خبر: ۲۲۰۳۷
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: سرخابی ها سال پیش موفق نشدند در لیگ قهرمانان آسیا باشند و احتمالا امسال هم حضور ندارند.
به گزارش جدید پرس:

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اظهارات اصولی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال مسئولیت حضور تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با فدراسیون فوتبال نیست، اظهار کرد: این افراد فوتبالی نیستند. این افراد به لطف رانت و این چنین داستان‌هایی به فوتبال وارد شدند. البته فکر می‌کنم که شاید منظور این صحبت‌ها این است که مسئولیت این باشگاه‌ها از جایی بر عهده خودشان است که شرایط مورد نظر را قبول کنند و فدراسیون هم به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارجاع می‌دهد که کار‌ها انجام شود. اگر منظورش این نیست، پس چه چیزی است؟ نمی‌شود که مسئولیتی با فدراسیون نباشد. چطور به فدراسیون مربوط نیست، وقتی شما مسئول برقراری یک سری مقرارت و امکانات هستید؟

مصطفوی درباره وضعیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: تیم‌ها موظف‌اند که شرایط احراز صلاحیت برای حضور در مسابقات AFC را فراهم کنند و شرایط را برای بررسی ارائه دهند. این تیم‌ها باید آماده باشند. AFC اگر با همه دنیا شوخی داشته باشد، با فوتبال ایران ندارد. چون سال‌ها مقررات رعایت نشدند و تیم‌ها، در حق خودشان اجحاف کردند؛ بنابراین اصلا نگران نباشید که نمایندگان ما پرسپولیس و استقلال باشند یا نه. سال پیش موفق نشدند و احتمالا امسال هم نمی‌شوند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره حضور استقلال در آسیا گفت: ظاهرا با حرکات درخشان و حرکات مشعشعانه فتح الله زاده، استقلال در آسیا نخواهد بود! قصور از کسانی بود که فتح الله زاده را سر کار گذاشتند. همان افراد درباره آجرلو هم به همین شکل برخورد کردند. هردوی این افراد از دوستان ما هستند، اما در رعایت قوانین و مدیریت درست، خوب عمل نکردند. چه فتح الله زاده و چه آجرلو و هرکسی مثل این ۲ نفر، خوب نیستند.

او افزود: فوتبال سه حالت دارد، برد، باخت و مساوی. حالت دیگری ندارد. مدافع از مهاجم جلوتر باشد، آفساید است. این‌ها مقرراتی است که مرسوم است، وقتی این افراد مقررات را رعایت نکردند، چگونه نتایج را کسب کنیم؟ فوتبال ما هم باید قوانین را رعایت کند. برخی مدیران از کجا آمدند؟ کجای فوتبال بودند و چطور مدیر شدند؟ شما باید در رانت و باندبازی غرق باشید که در مدیریت قرار بگیرید. حتی اگر ۹۰ درصد درست کار کرده باشند، همان ۱۰ درصد خراب کاری‌هایشان، تمام ۹۰ درصد را هم نابود می‌کند. کما اینکه اکنون هم همین شده است.

مصطفوی گفت: قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی را از نزدیک ندیدم، اما بر اساس برداشتم از صحبت‌هایش، او صادقانه درحال خدمت کردن است و اگر معایب و ایرادات مدیریتی فوتبال را می‌گوید، به دنبال رشد و اصلاح باشگاه‌های سرخابی است. به نظرم، قربان زاده می‌تواند کلید مشکلات این روز‌های استقلال و پرسپولیس باشد؛ کسی که صادقانه و خدمت گزارانه جلو آمده تا مشکلات را حل کند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد:، اما سجادی چطور؟ این شخص چه گلی به سر ورزش کشور زده است؟ کارنامه او نه فقط در فوتبال، بلکه در دیگر رشته‌ها نیز خراب است. او یک نامدیر مرعوب است. شخصی که دروغ را به ورزش آورده و جایگاهی که در آن قرار دارد را، به درستی هدایت نکرده است. من به دیگر رشته‌ها کاری ندارم، این تصمیم دولت است؛ اما در فوتبال، او در دوران خودش چه لطفی کرده است؟

او درباره راهکار بیرون آمدن فوتبال از این مشکلات، خاطرنشان کرد: فوتبال ما از این منجلاب بیرون نمی‌آید. من فقط درد ورزش را می‌گویم. وقتی مدیران ما لایق سمتی که در اختیار دارند نیستند و بلد هم نیستند که خدمت کنند، چگونه می‌توانیم مسئله را حل کنیم؟ فوتبال و ورزش آدم نمی‌خواهد، بلکه نوکر می‌خواهد. هرچیز که مردم بگویند، بگوید چشم. یک روز من یقه همه این هارا می‌گیرم، که هیچ کاری برای فوتبال ما نکردید. تملق، فوتبال و ورزش ما را از بین برده است

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها