کد خبر: ۲۴۶۶۸
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
وزیر امور خارجه درباره بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت که تعیین سفیر ایران برای اعزام به عربستان سعودی به زودی انجام و اعلام خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که چند روز گذشته در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور یافته بود در مصاحبه با خانه ملت در خصوص بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: بازگشایی سفارت عربستان در تهران و تعیین سفیر ایران برای اعزام به عربستان سعودی به زودی انجام و اعلام خواهد شد.

وی همچنین بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را ظرفیت‌ بزرگی دانست که در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام است.

پیش از این ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری خود درباره روابط ایران و عربستان گفته بود: در چارچوب توافقی که صورت گرفت و اراده عملی لازم، ما پیشرفت‌های خوبی در روند آماده سازی اماکن دیپلماتیک داشتیم. طبیعتا به دلیل سنوات طولانی تعطیلی این اماکن و استهلاک بنا نیازمند بازه زمانی بیشتری برای آماده سازی اماکن هستیم. ما در مرحله نهایی آماده سازی ساختمان‌های نمایندگی قرار داریم و انشالله بتوانیم شاهد بازگشایی رسمی در کوتاه ترین زمان باشیم.

کنعانی در خصوص روابط ایران و عربستان گفت: بر اساس میانجیگری چین خوشبختانه در مسیر اجرای توافق پیشرفت خوبی داشتیم و روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان عملا برقرار است و خوشبین هستیم که مسیر توافق شده با حسن نیت و اراده طرفین به پیش رود.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها