کد خبر: ۲۳۵۹۸
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
وزیر بازرگانی آمریکا شرکت‌های ابری چینی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.
به گزارش جدید پرس:

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: شرکت‌های رایانش ابری چینی مانند هوآوی کلود و علی بابا کلود می‌توانند تهدیدی برای امنیت آمریکا باشند و متعهد شد درخواست اضافه کردن آن‌ها به فهرست کنترل صادرات را بررسی کند.

گروهی متشکل از ۹ سناتور جمهوری‌خواه از دولت بایدن خواستند تا تحریم‌هایی را علیه واحد ابری شرکت فناوری هوآوی، علی‌بابا کلود و دیگر ارائه‌دهندگان خدمات ابری چینی اعمال کند. آن‌ها از ریماندو می‌خواهند که شرکت‌ها را به لیست نهاد‌هایی که کنترل صادرات آمریکا را بر شرکت‌های خارجی تحمیل می‌کنند، اضافه کند.

ریماندو گفت: شرکت‌های ابری چینی می‌توانند تهدیدی باشند. من بیش از ۲۰۰ شرکت چینی را در لیست نهاد‌های مورد بررسی در دوره تصدی خود قرار داده‌ام و به طور فعال در حال بررسی تهدیدات اضافی هستیم و اگر و همانطور که فکر می‌کنیم این شرکت‌ها نیاز به ورود به این فهرست دارند، دریغ نخواهم کرد.

ریماندو گفت: حدود یک چهارم شرکت‌های چینی در فهرست کنترل صادرات تحت تصدی وی اضافه شده‌اند و گفت که این وزارتخانه برای بررسی مسائل کنترل صادرات به منابع بیشتری نیاز دارد.

در این نامه به رهبری سناتور بیل هاگرتی آمده: شرکت‌های رایانش ابری چینی به طور فزاینده‌ای با نهاد‌های خارجی (در برخی موارد نهاد‌های خارجی تحریم شده) کار می‌کنند که مستقیما امنیت ملی و منافع امنیت اقتصادی آمریکا و متحدان و شرکای ما را به چالش می‌کشند.

هاگرتی در جلسه استماع از ریماندو خواست تا اضافه کردن شرکت‌ها را در نظر بگیرد و اشاره کرد که خطرات بسیار مهمی وجود دارد. ریماندو گفت که از نزدیک بررسی خواهد کرد.

در می ۲۰۱۹، وزارت بازرگانی آمریکا هوآوی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی به لیست کنترل صادرات اضافه کرد. این شرکت، اما خطر امنیتی را رد می‌کند.

سناتور‌های جمهوری خواه در نامه‌ای اعلام کردند: ما می‌خواهیم از همه ابزار‌های موجود برای شرکت در اقدام قاطع علیه این شرکت‌ها، از طریق تحریم‌ها، محدودیت‌های صادرات و ممنوعیت‌های سرمایه‌گذاری و تحقیقات بیشتر در مورد شرکت‌های خدمات محاسبات ابری چین استفاده کنید.

هوآوی کلود و علی بابا کلود به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها