کد خبر: ۲۳۵۱۰
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مقصود از خانه مصرفی در این گزارش، خانه‌های قابل سکونت با امکانات حداقلی مثل آسانسور و سن بنای زیر ۲۰ سال است که ترجیحا متراژ آنها متوسط باشد؛ نه آن قدر کوچک و نقلی و نه بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع. خانه‌های میان‌متراژ عرضه شده به محله‌های مصرفی بازار مسکن برای فروش، در حال حاضر عمدتا قیمتی در حدود ۳ تا ۵میلیارد تومان دارند.
به گزارش جدید پرس:

در حال حاضر بازه قیمتی خرید خانه‌های مصرفی در تهران به حدود۳ تا ۵میلیارد تومان رسیده است.

نیمه زمستان سال گذشته فعالان بازار مسکن این طور عنوان می‌کردند که خرید یک خانه حداقلی توسط زوج‌های جوان خانه اولی به بودجه‌ای حدود ۳ تا ۴میلیارد تومان نیاز دارد اما این رقم اکنون قدری تغییر کرده و بر اساس قیمت‌های پیشنهادی درج شده در بازار، خرید یک خانه حداقلی در برخی محله‌های مصرفی و متوسط میانه شهر بعضا با ۴میلیارد تومان نیز میسر نیست و بودجه‌ای تا ۵ میلیارد تومان می‌طلبد.

 

مقصود از خانه مصرفی در این گزارش، خانه‌های قابل سکونت با امکانات حداقلی مثل آسانسور و سن بنای زیر ۲۰ سال است که ترجیحا متراژ آنها متوسط باشد؛ نه آن قدر کوچک و نقلی و نه بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع. خانه‌های میان‌متراژ عرضه شده به محله‌های مصرفی بازار مسکن برای فروش، در حال حاضر عمدتا قیمتی در حدود ۳ تا ۵میلیارد تومان دارند. در این میان خانه‌های حول و حوش ۳میلیارد تومان یا بسیار نقلی یا بسیار قدیمی هستند و مطلوبیت آنها برای متقاضیان خرید قدری کمتر است. به هر روی به نظر می‌رسد خرید خانه مصرفی و معقول با بودجه کمتر از ۳ میلیارد تومان در اغلب محله‌های متوسط و تا حدودی متوسط به پایین قیمتی در پایتخت به سادگی ممکن نباشد.

بازه قیمتی خانه‌های مصرفی در بازار مسکن

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها