کد خبر: ۲۳۳۹
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها نسبت به عرضه اموال و املاک مازاد در بورس کالا ارزیابی مثبتی دارند و برای تأسیس صندوق‌های املاک و زمین و ساختمان اقدام کرده اند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از بورس کالا، کوروش پرویزیان درباره تمهیدات بانک‌ها برای عرضه املاک و اموال مازاد در بورس کالای ایران اعلام کرد: ارزیابی‌ها نسبت به عرضه املاک و اموال مازاد در بورس مثبت است.

وی در رابطه با مزیت فروش اموال و املاک مازاد در بورس کالا، گفت: مزیت برجسته فروش و واگذاری اموال و املاک در این بازار شفافیت در فرآیند معاملات است.

پرویزیان دسترسی همه افراد برای حضور در معاملات بورس کالا را امکان پذیر دانست و افزود: درواقع به دلیل حضور ارکان منضبط و ناظر در بورس‌ها، واگذاری و فروش اموال و املاک مازاد شفاف و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌ها علاقه‌مند به واگذاری اموال و دارایی‌های خود به شیوه‌های مختلف هستند، اضافه کرد: قانون هم در راستای حمایت از تولید به بانک‌ها کمک کرده که انگیزه بیشتری برای فروش املاک و اموال مازاد پیدا کنند.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری خصوصی با بیان اینکه بانک‌ها حتی با استفاده از فناوری‌های جدید بلاک چین و توکِنایز کردن (فرآیند تبدیل دارایی‌های فیزیکی و غیر فیزیکی) به توکِن‌های دیجیتالی در بلاک چین به دنبال فروش املاک و اموال مازاد هستند، تصریح کرد: هدف بانک‌ها از این اقدام، ایجاد ارزش افزوده برای بانک‌ها و سهامداران خود است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها