کد خبر: ۲۳۲۲۹
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
چین در حال تحقیق برای استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی جهت ساختن ساختمان در ماه است.
به گزارش جدید پرس:

چانگ‌ای ۵در مأموریت قمری یک کاوشگر بدون خدمه چینی اولین نمونه‌های خاک ماه را به زمین برد. چین که اولین فرود روی ماه خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک فضانورد را روی ماه فرود آورد.

چین از هم‌اکنون تا آن زمان، ماموریت‌های چانگ‌ای ۶ و ۷ و ۸ را راه‌اندازی می‌کند که وظیفه دومی برای جستجوی منابع قابل استفاده مجدد در ماه برای سکونت طولانی‌مدت انسان است.

کاوشگر چانگ‌ای ۸ در محل بررسی‌های محیطی و ترکیب مواد معدنی را انجام می‌دهد و همچنین تعیین می‌کند که آیا فناوری‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی می‌توانند در سطح ماه مستقر شوند یا خیر. دانشمندان چینی معتقدند اگر بخواهند برای مدت طولانی در ماه بمانند، باید ایستگاه‌هایی را با استفاده از مواد خود ماه راه اندازی کنند.

رسانه‌های چینی در اوایل این ماه گزارش دادند که چین می‌خواهد تا پنج سال دیگر ساخت یک پایگاه ماه را با استفاده از خاک ماه آغاز کند. به گفته یکی از کارشناسان آکادمی مهندسی چین، رباتی که وظیفه ساخت آجر‌های خاک ماه را دارد، در طول ماموریت چانگ‌ای ۸ در حدود سال ۲۰۲۸ به فضا پرتاب خواهد شد.

رقابت برای پا گذاشتن روی ماه در سال‌های اخیر، به‌ویژه با آمریکا، تشدید شده است. در این ماه، ناسا و آژانس فضایی کانادا چهار فضانورد را برای ماموریت آرتمیس II که برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بود، نام بردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها