کد خبر: ۲۲۷۱۸
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که سامانه های پاتریوت وعده داده شده توسط آمریکا به دست ارتش این کشور رسیده است.
به گزارش جدید پرس:

 چند ماه بعد از وعده های آمریکا  برای ارسال سامانه‌های پدافندی به ارتش اوکراین، گزارشهای حاکی از این است که سامانه دفاع موشکی پاتریوت به دست ارتش این کشور رسیده است.

وزیر دفدع اوکراین امروز با اعلام این خبر گفت: اولین سامانه پاتریوت آمریکایی را امروز دریافت کردیم. آلمان نیز هفته پیش از ارسال یک سامانه پاتریوت به اوکراین خبر داده بود.

در اواخر ماه مارس ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور به ۲۰ سامانه دفاع موشکی پاتریوت نیاز دارد اما تاکنون هیچ کدام از آنها را دریافت نکرده است. در اواسط ماه فوریه گذشته ایتالیا و فرانسه از تصمیم خود برای تامین اوکراین به سامانه دفاعی SAMP/T خبر دادند. این سامانه به صورت مشترک توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و برای ارسال آن به کشور ثالث مجوز هر دو کشور نیاز است.

این خبر در حالی منتشر شده است، شبکه ان بی سی و دیگر رسانه های آمریکایی اخیراً به نقل از اسناد فاش شده پنتاگون گزارش کردند که ارتش اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه دچار ضعف شدید شده اند و هشدار دادند که احتمالاً تا ماه می، موشک های پدافند هوایی مهم اوکراین به اتمام خواهد رسید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها