کد خبر: ۲۰۱۲۴
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
وزیر امور خارجه در نشست خبری گفت: اروپا و غرب عامل طولانی شدن جنگ اوکراین و کشتار و آوارگی بیشتر مردم اوکراین هستند. جدایی کریمه و مناطق جدید از اوکراین را به رسمیت نشناخته ایم. اروپا و غرب بیش از ۱۴ میلیارد دلار سلاح در اختیار اوکراین قرار دادند. ما در کنار صلح هستیم و در راستای توقف جنگ اوکراین تلاش می‌کنیم. به طرف اوکراینی اعلام کردم برای گفتگو‌های دوجانبه، منطقه و بین المللی هفته آینده به دعوت طرف روسی خودم عازم مسکو هستم.
به گزارش جدید پرس:

امیرعبداللهیان: در وزارت خارجه امور خارجه تلاش‌ها برای بی‌اثر کردن و لغو تحریم‌ها ادامه دارد. در حوزه دیپلماسی شاهد افزایش حجم تبادل تجاری هستیم؛ طوری که در دو کشور همسایه حجم مبادلات ۱۴ میلیارد دلار و در کشور دیگر به ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

نهایی شدن عضویت در پیمان شانگهای یکی دیگر از دستاوردهای سال ۱۴۰۱ به شمار می‌رود و برای اولین بار در تاریخ ایران در مجلس ۴۹ سند برای عضویت ایران در شانگهای به تصویب رسید.

جمهوری اسلامی ایران از هیچ یک از طرفین جنگ اوکراین حمایت نمی کند. اروپا و غرب بیش از ۱۴ میلیارد دلار سلاح در اختیار اوکراین قرار دادند و این یعنی عامل طولانی شدن جنگ اوکراین و کشتار و آوارگی بیشتر مردم اوکراین.

به طرف اوکراینی اعلام کردم برای گفتگوهای دوجانبه، منطقه و بین المللی هفته آینده به دعوت طرف روسی خودم عازم مسکو هستم.

دو ماه پیش توافق اولیه برای بازدید هیات های فنی ایرانی و بحرینی از سفارت خانه های دو کشور حاصل شد و امیدواریم برخی موانع بین ایران و بحرین برداشته شود و گام های اساسی در زمینه بازگشایی سفارتخانه های دو کشور برداریم.

به گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه ادامه خواهیم داد، در مورد لغو تحریم ها ابتکاری رو ی میز هست که در هفته آینده اخبار آن منتشر می شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها