کد خبر: ۲۱۴۹۲
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
سایه روشن حضور مسی در بارسلونا
بلوگرانا به تازگی علاقه خود را به بازگرداندن لیونل مسی به‌صورت علنی اعلام کرده ‌است اما به نظر می‌رسد که احیای رابطه قدیمی آخرین چیزی است که آنها در حال حاضر به آن نیاز دارند.
به گزارش جدید پرس:

هفته گذشته، رافائل یوسته، نایب رئیس بارسلونا در مقابل مطبوعات نشست و تمام دلایل مهم بودن لیونل مسی برای بارسلونا را فهرست کرد. او به ارتباط خود با هواداران، تأثیر اقتصادی و البته مزایای ورزشی 20 سال حضور مسی در باشگاه اشاره کرد. سپس گفت که بارسا در تلاش است که این بازیکن را بعد از دو سال دوری دوباره به این تیم برگرداند.
بارسلونا و مسی سال‌ها رابطه عاشقانه‌ای را با هم تجربه کردند و با یکدیگر به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند اما در نهایت طلاق سال 2021 همه چیز را زیر سؤال برد. مسی استاد و خاص بود، شاید بارسا ستاره‌های زیادی را در زمان حضور مسی در تیم داشت اما لئو یک چیز دیگر بود. بازگشت مسی شاید یک پروژه جذاب به نظر بیاید و خودش نیز دوست داشته باشد این اتفاق رخ دهد، اما بارسلونا نباید به هر قیمتی زیر بار این اتفاق برود.

جدایی ستاره‌ها جواب داده است
در بسیاری از تیم‌های بزرگ در سال‌های اخیر بخوبی دیده شد که کنار گذاشتن ستاره در حال افول، در نهایت به نفع پروژه تیمی شده است. آرسنال این کار را با پیر امریک اوبامیانگ انجام داد. جدایی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد، شیاطین سرخ را امیدوار کرد. حتی جدایی قبلی رونالدو از رئال مادرید به آغاز دوران جدیدی کمک کرد. مسی بازیکن متفاوتی است اما همان اصل هنوز هم صادق است. پس از یک سال بدون جام، بارسا این فصل با نشانه‌های خوبی مبنی بر شروع یک پروژه جدید و پرجنب‌وجوش تحت هدایت ژاوی ظاهر شد. بازگرداندن مسی 36 ساله که مسلماً در حال افول است، انحراف از برنامه‌ای است که به نظر می‌رسد بارسلونا بخوبی آن را دنبال می‌کند. این اتفاق روند رشد تیم برنده - تیمی که احتمالاً تاج لالیگا را پس می‌گیرد – را متوقف خواهد کرد.

مشکلات مالی
مسلماً برای بازگشت او مسائل مالی نیز مورد اهمیت است. بازگشت مسی با این فرض پیش‌بینی می‌شود که بارسلونا به طرز عجیب و غریبی بتواند از پس مسائل مالی و بدهی‌های خود بر بیاید که خاویر تباس، پیشاپیش تأکید کرد که بارسا نمی‌تواند در تابستان امسال هیچ حرکت نقل و انتقالاتی انجام دهد. به نظر می‌رسد که بارسا باید یا حامیان مالی بیشتری جذب کند یا بخش‌های زیادی از دستمزد بازیکنان خود را کاهش دهد. در واقع، مجموعه کاهش دستمزدی که سرجی روبرتو و جرارد پیکه قبلاً مایل به انجام آن بودند، کمک چندانی به حل مشکلات مالی بلوگرانا نکرده است. اگر فرض بگیریم تمام مشکلات مالی بارسلونا نیز حل شده باشد و مشکلی برای جذب بازیکن نداشته باشد، منطق این را می‌گوید که مسی اولویت باشگاه نیست! ژاوی به یک هافبک دفاعی برای جایگزینی بوسکتس نیاز دارد. او همچنین به دفاع کناری و حتی یک مهاجم نوک ذخیره برای روبرت لواندوفسکی نیز نیاز دارد.
علاوه بر این، بارسلونا همچنان باید قرارداد رونالد آرائوخو و گاوی را به طور رسمی ثبت کند. پس اگر ژاوی پول نقد در اختیار داشته باشد، مسی بازیکنی نیست که بارسلونا به آن نیاز دارد.

بارسلونا در مسیر خوبی است
بارسلونای حال حاضر جوان، سختکوش و دائماً در حال پیشرفت است و با وجود نداشتن یک ستاره واقعی، پیشرفت چشمگیری داشتند. بهترین بازیکنان آنها با کمال میل پست‌های جدید را پذیرفته‌اند و منافع شخصی خود را به نفع خیر بزرگ‌تر به باشگاه، قربانی کرده‌اند.
بارسا برای عبور از یک اسطوره باشگاه سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، پس چرا به عقب برگردد؟

خاطراتی که بهتر است دست نخورده باقی بماند
سال‌ها بعد، این بازیکن آرژانتینی به خاطر قهرمانی در لیگ 1 سال 2022، پیروزی با ضربه ایستگاهی در دقیقه آخر مقابل لیل یا گلزنی در یک بازی دوستانه پرمخاطب مقابل ستاره‌های ریاض در خاطر نخواهد ماند.
او برای مدال جام جهانی و 672 گل بارسلونا در فولکلور فوتبال ثبت خواهد شد. هواداران هت‌تریک او مقابل رئال مادرید در اولین ال کلاسیکو را به یاد می‌آورند، یا به یاد می‌آورند که آرژانتینی لباسش را پس از زدن گلی دیرهنگام برای شکست لوس بلانکوس به سمت تیرهای سانتیاگو برنابئو بلند کرد. لحظات نمادین، اهداف نفسگیر و رکوردهای حیرت‌انگیز زیادی وجود دارد. و مسی اکنون نمی‌تواند دستاوردهای گذشته خود را بهبود بخشد. این مسی هنوز هم مسی خیلی خوبی است اما او مسی دو سال پیش نیست. میراث او در بارسلونا باید پاک بماند و نباید با نمایش ضعیف احتمالی با بازگشت دوباره آنها را محو کند و برای تیم ژاوی، این نسخه جدید از بلوگرانا که حسابی روی فرم است، بازگشت مسی چیزی جز یک حرکت احساسی نخواهد بود و بهتر است یک رؤیا باقی بماند. بارسلونا می‌تواند به عکس‌های قدیمی نگاه کند اما آنها نیازی به تماس مجدد با لیونل مسی ندارند. آن عشق، هر چند شگفت انگیز بود، بهتر است در گذشته باقی بماند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها