کد خبر: ۲۱۴۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
رمزارزها برای بازنشستگی؛
اگر تصور می‌کنید که کریپتو فقط یک بازی برای جوانان است، دوباره فکر کنید. به نظر می‌رسد که افراد بیشتری در ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری، برای کمک به بازنشستگی خود، به ارزهای رمزنگاری شده روی می‌آورند. این گزارش، حتی با وجود نوسانات و ریزش اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد که این بازار صرفاً برای افراد جوان نیست.
به گزارش جدید پرس:

بر اساس نظرسنجی که هفته گذشته توسط صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin) منتشر شد، تقریباً 27 درصد از آمریکایی‌های 18 تا 60 ساله، حدوداً 50 میلیون نفر، در شش ماه گذشته مالک یا دارای تجارت کریپتو بوده‌اند. با این حال، طبق نظرسنجی انجام شده در پایان ماه مارس، افراد مسن‌تر نسبت به کل جمعیت عمومی جوان مجموعه آماری، بیشتر به این طبقه دارایی‌ها علاقه نشان داده‌اند و مالک یا معاملات کریپتویی داشته‌اند. به طوری که 28 درصد از افراد 50 سال به بالا، به عنوان بخشی از برنامه‌های بازنشستگی زودهنگام خود، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. محبوب‌ترین دلیل آنها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این بود که این بازار را آینده امور مالی می‌دانستند، بنابراین نمی‌خواستند یک روند داغ را از دست بدهند، همچنین آن را راهی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود می‌دانستند.

 

2

آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر، اظهارات را در اوایل سال 2022 مبنی بر اینکه بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مورد قبول جریان اصلی قرار می‌گیرند و وارد برنامه‌های بازنشستگی می‌شوند، کم رنگ کرد. در این خصوص اریک کناتزن (Erik Knutzen)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری استراتژی‌های چند دارایی در Neuberger Berman، گفت: "اگر آنها (سرمایه‌گذاران) خواهان ارزهای دیجیتال هستند، باید تخصیص بسیار کمی از پرتفوی آنها باشد، به طوری که آماده از دست دادن آن باشند". همچنین گفت:"ما آن را به همه توصیه نمی‌کنیم".

 

در واقع بیت‌کوین در حدود 31.500 دلار معامله می‌شود که 60 درصد از اوج تقریباً 69.000 دلاری خود در نوامبر 2021 کاهش یافته است. سقوط بازار به این معنی است که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های تازه ‌واردها عمیقاً وارد ضرر شده‌اند. با این وجود، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران رمزارز مانند شاهین‌ها به دنبال هرگونه نشانه‌ای مبنی بر بازگشت بیت‌کوین هستند. نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) از جی پی مورگان و تیم استراتژی جهانی او هفته گذشته گفتند که آشفتگی ارزهای دیجیتال، به میزان قابل توجهی احساسات سرمایه گذاران را تضعیف کرده است، هر چند معیارهای خاصی نشان دهنده یک نقطه ورود خوب برای سرمایه گذاران بلندمدت است.

 
 

3

طبق گزارشی از جی پی مورگان، وجوه بیت‌کوین از جمله؛ صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) بیشترین خروجی را از ماه می 2021 داشته‌اند، همچنین پروکسی موقعیت بیت‌کوین برای معاملات آتی در بورس کالای شیکاگو، در حال نزدیک شدن به منطقه فروش بیش از حد است. البته لازم به ذکر است که تیم تحلیل این بانک بزرگ، با استفاده از مدلی بر اساس نسبت نوسانات بیت‌کوین به طلا، ارزش منصفانه بیت‌کوین را 38.000 دلار تخمین زد.

نظرسنجی کوکوین، یک هفته پس از یک نظرسنجی از 11.000 بزرگسال توسط فدرال رزرو، انجام شد که نشان داد 12٪ از آمریکایی‌ها در سال گذشته به ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند. این نظرسنجی شرکت‌کنندگان را بر اساس سن تقسیم نکرد، اما دریافت که تقریباً نیمی از کسانی که رمزنگاری را برای سرمایه‌گذاری در اختیار داشتند، درآمد سالانه‌ای 100.000 دلار یا بیشتر داشتند، در حالی که تقریباً یک سوم از آنها درآمدی کمتر از 50.000 دلار داشتند.

4

با این حال، اگر سرمایه گذاران قدیمی در ارزهای دیجیتال هستند پیشتاز، آیا مدیران دارایی عجله‌ای برای برآورده کردن این تقاضا داشته‌اند؟

Fidelity Investments در ماه آوریل، سر و صدای زیادی به پا کرد و اعلام کرد که افراد به زودی اجازه خواهند داشت، بخشی از پس انداز دوران بازنشستگی خود را به بیت‌کوین از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری 401(k) خود اختصاص دهند. یکی از سخنگویان Fidelity به رویترز گفت: "Fidelity همیشه با بالاترین سطح صداقت و تعهد تزلزل ناپذیر نسبت به مشتریان خود، از جمله پس انداز برای بازنشستگی، عمل می‌کند و تصمیم می‌گیرد". اما اگر شواهد حکایتی از اجلاس سران سرمایه گذاران و مدیران دارایی هفته گذشته در نیویورک به میزبانی رویترز راهنما باشد، ممکن است برای مدتی بازار ارزهای دیجیتال 401k را در اختیار داشته باشد.

کریپتو برای اهداف بازنشستگی به شدت نوسان دارد. مگر اینکه شما یک سرمایه گذار پیچیده  یا یک صندوق تامینی داشته باشید یا اینکه آماده باشید که زیان هنگفتی را بپذیرید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف جدید پرس یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها